Sitemap

  1. Blz. 1 Aanpassing meerjarenplan 2022
    1. Blz. 2 Stad Halle
    2. Blz. 3 Beleidsdoelstelling
      1. Blz. 4 Dienstverlening & Verbinden
        1. Blz. 5 Omschrijving
        2. Blz. 6 Doelstelling V1: We zorgen voor een dienstverlening op maat van alle burgers
          1. Blz. 7 Omschrijving
          2. Blz. 8 Duurzame Ontwikkelingsdoelstellingen (SDG's)
          3. Blz. 9 Overzicht actieplannen
          4. Blz. 10 Actieplannen
            1. Blz. 11 AP V1.1: Onze dienstverlening is bereikbaar en begrijpbaar voor elke inwoner
              1. Blz. 12 V1.1.01 Herinrichting van de balies in het stadhuis (fase 1 - Huidige dienstverlening LO/burger)
              2. Blz. 13 V1.1.02 Herinrichting van de balies in het stadhuis - fase 2 (welzijn/ externe partners/ speel-o-theek, energiepunt, ...)
              3. Blz. 14 V1.1.03 Aanbieden van alle dienstverlening van de themabalies aan één balie op het gelijkvloers
              4. Blz. 15 V1.1.04 Voorzien van digitale signalisatie in het stadhuis en het sociaal huis
              5. Blz. 16 V1.1.05. Verhogen van klantgerichtheid van contactambtenaren door vorming, met aandacht voor klantdoelgroepen met specifieke noden
              6. Blz. 17 V1.1.06 Beter benutten van infrastructuur van het sociaal huis bij pieken en dalen
              7. Blz. 18 V1.1.07 Ontwikkelen van een visie over waar producten afgeleverd kunnen worden
              8. Blz. 19 V1.1.08 Onderzoek en eventuele implementatie van een begeleide selfservice voor digitale dienstverlening aan het onthaal
              9. Blz. 20 V1.1.09 Voortdurend onderzoeken hoe de openingsuren van het stadhuis het best afgestemd zijn op de behoeften van onze (werkende) inwoners
              10. Blz. 21 V1.1.10 Uitbouwen van een loketwerking van huis van het kind
              11. Blz. 22 V1.1.11 Integreren van service design trajecten voor levensgebeurtenissen met betrokkenheid van externe partners
              12. Blz. 23 V1.1.12 Kindvriendelijker maken van onthaaldag voor nieuwe bewoners en sterker op integratie in de gemeenschap richten, en daarvoor frequenter organiseren
              13. Blz. 24 V1.1.13 Voorzien van een welkomstpakket voor nieuwe inwoners
              14. Blz. 25 V1.1.14 Objectiveren van aanvullende steun en actieve rechtentoekenning door het inzetten van het REMI-instrument
              15. Blz. 26 V1.1.15 Voorzien van centrale verdeel- en afzetpunten voor pakketten en boodschappen (Deposit hubs)
              16. Blz. 27 V1.1.16 Actualiseren van het taalbeleid van de geïntegreerde organisatie, met aandacht voor kwetsbare groepen en de diversiteit van de Halse bevolking
              17. Blz. 28 V1.1.17 Uitbouwen van een buurtgerichte werking via een loketfunctie op het vlak van welzijn en zorg
              18. Blz. 29 V1.1.18 Realiseren van toegankelijke openbare toiletten
              19. Blz. 30 V1.1.19 Doorvoeren van noodzakelijke aanpassingen in samenwerking met Inter, conform het memorandum
              20. Blz. 31 V1.1.20 Systematisch opvolgen van het advies van Inter bij elke projectrealisatie
              21. Blz. 32 V1.1.21 De stad informeert, adviseert en begeleidt inwoners met vragen over wonen
              22. Blz. 33 V1.1.22 Opzetten van een stadskantoor met nadruk op toegankelijkheid van een eerstelijnsdienstverlenening, expertise en continuiteit voor tweedelijnsdienstverlenening.
              23. Blz. 34 V1.1.23 Onderzoeken om hulpverlening van Sociale dienst en woonwinkel in het stadhuis te voorzien voor een grotere toegankelijkheid en interne samenwerking aan te bieden
              24. Blz. 35 V1.1.24 Kindvriendelijk maken van de dienstverlening van het stadskantoor
            2. Blz. 36 AP V1.2: Ook buiten de baliewerking is de organisatie steeds toegankelijk
              1. Blz. 37 V1.2.01 Promoten van het maken van online afspraken rekening houdend met de doelgroep en/of het product
              2. Blz. 38 V1.2.02 Introduceren van WhatsApp, messenger als contactkanalen om een-op-een klantenvragen te beantwoorden
              3. Blz. 39 V1.2.03 Inwoners kunnen online en snel afspraken maken voor alle specialistische dienstverlening
              4. Blz. 40 V1.2.04 Voorzien van WiFi in publieke gebouwen en publieke kernplaatsen
              5. Blz. 41 V1.2.5 Post van de stad via mijn burgerprofiel en EBOX voorzien
              6. Blz. 42 V1.2.06 Screenen van 1-op-1 schriftelijke communicatie en aanpassen op toegankelijkheid van het taalgebruik
              7. Blz. 43 V1.2.07 Uniformiseren en standaardiseren van web en pdf formulieren
              8. Blz. 44 V1.2.8 Het platform 'mijn burgerprofiel' inzetten om onze dienstverlening verder te digitaliseren.
              9. Blz. 45 V1.2.09 Uitbreiden van online betaalmogelijkheden om dienstverlening sneller af te leveren
              10. Blz. 46 V1.2.10 Ontwikkelen van een begeleide selfservice voor digitale dienstverlening om mensen vertrouwen te geven
              11. Blz. 47 V1.2.11 Klantvriendelijker en communicatiever maken van de stadswebsite, onder andere door het behalen van het any surfer label
              12. Blz. 48 V1.2.12 Ontwikkelen van een digitale kaart voor elke klantenreis waarbij we zelf data kunnen importeren
              13. Blz. 49 V1.2.13 Opstarten van e-inclusie beleid
              14. Blz. 50 V1.2.14 Implementeren van fix my street voor Halle
              15. Blz. 51 V1.2.15 Uitbouwen van een productencatalogus om integrale dienstverlening aan te bieden
              16. Blz. 52 V1.2.16 Mogelijkheid onderzoeken om aangiften van geboortes in het Sint-Maria ziekenhuis zelf te kunnen doen
              17. Blz. 53 V1.2.17 Uitbreiden en actualiseren van de ICT-infrastructuur in de bibliotheek
              18. Blz. 54 V1.2.18 Voorzien van een 24/7 beschikbare boekenautomaat
              19. Blz. 55 V1.2.19 Videobellen introduceren als nieuw kanaal voor dienstverlening
            3. Blz. 56 AP V1.3: We communiceren eenvormig en duidelijk
              1. Blz. 57 V1.3.01 De klantenreis van nieuwe inwoners in kaart brengen om de dienstverlening en de communicatie meer op maat aan te bieden
              2. Blz. 58 V1.3.02 Communiceren op maat van kinderen en jongeren inzake doelgroepgerichte thema's en acties
              3. Blz. 59 V1.3.03 Hanteren van een lossere verhalende communicatiestijl via storytelling
              4. Blz. 60 V1.3.04 Inzicht verwerven in onze diverse doelgroepen
              5. Blz. 61 V1.3.05 Integreren van menselijke en authentieke beeldondersteuning in onze online en offline communicatie, om onze boodschap te versterken en ons bereik te verhogen
              6. Blz. 62 V1.3.06 Vergroten van het aantal contactmomenten door in te zetten op een crossmediale aanpak
              7. Blz. 63 V1.3.08 Voorzien van duidelijke informatieborden op werven
              8. Blz. 64 V1.3.09 De notulen van de gemeenteraad, gemeenteraadscommissies, adviesraden en de inhoud van algemene overlegcommissies raadpleegbaar stellen door ze onmiddellijk na de goedkeuring op de website te plaatsen
              9. Blz. 65 V1.3.10 Lanceren van een maandelijks interactief videoformat om het beleid en besluitvorming transparanter en levendiger te maken
              10. Blz. 66 V1.3.11 Gerichter communiceren over verkeershinder en wegenwerken via het locatie-gebonden communicatiekanaal Hoplr
              11. Blz. 67 V1.3.7 Inwoners ondersteunen bij administratieve taken in de openbare computerruimtes
            4. Blz. 68 AP V1.4: De organisatie geeft een dienstverlening ook op maat van kinderen en stimuleert anderen om dit ook te doen
              1. Blz. 69 V1.4.1 In samenwerking met de VHH de Halse horeca en winkels kindvriendelijker maken
              2. Blz. 70 V1.4.2 In kaart brengen en wegwerken van drempels voor kinderen en jongeren die in kwetsbare situaties leven - binnen de werkingen van de cluster jeugd en onderwijs
              3. Blz. 71 V1.4.3 Realiseren van kindvriendelijke stadsgebouwen
              4. Blz. 72 V1.4.4 Voorzien van een rompertje met daarop het logo van Basiel bij de aangifte van een geboorte
              5. Blz. 73 V1.4.5 De stad is een betrouwbare partner bij de optimalisatie van het digitaal aanmeldingssysteem (CAR) voor het basis- en secundair onderwijs
            5. Blz. 74 AP V1.5: Stad Halle breidt de zorginfrastructuur uit in functie van de behoefte van de betrokken inwoners
              1. Blz. 75 V1.5.01 Implementeren van een eerstelijnszone in onze werking
              2. Blz. 76 V1.5.02 Uitwerken van een nieuwe visie rond wachtlijstbeheer voor alle clusters binnen de subsector zorg
              3. Blz. 77 V1.5.03 Implementeren van een nieuwe inschalingsmethode (BELRAI) en financieringswijze (persoonsvolgende financiering) in de werking van de subsector zorg
              4. Blz. 78 V1.5.04 Realiseren van een haalbaarheidsstudie betreffende een eventuele uitbreiding van de thuiszorg met een verpleegkundige dienst
              5. Blz. 79 V1.5.05 Uitbouwen van een kwaliteitsvolle en veilige nachtpermanentie voor alle woonzorgvormen
              6. Blz. 80 V1.5.06 Uitbouwen van een nieuw kinderopvanginitiatief met aandacht voor specifieke doelgroepen (flexibele uren)
              7. Blz. 81 V1.5.07 Opstellen van een masterplan zorginfrastructuur om beter in te spelen op de bestaande en toekomstige noden
              8. Blz. 82 V1.5.08 Bouwen van nieuwe assistentiewoningen en een dementietuin voor het woonzorgcentrum
              9. Blz. 83 V1.5.09 Nood- en doorgangswoningsite in Lembeek vervangen en uitbreiden door inhuur en door renovatieprojecten
              10. Blz. 84 V1.5.10 Parkeren voor artsen en zorgverstrekkers vereenvoudigen door het promoten van stickers op privégaragepoorten die aanduiden dat deze doelgroep er mag parkeren
              11. Blz. 85 V1.5.11 Analyseren van de huidige werking van de cluster IMZ via het project innovatieve arbeidsorganisatie. Het woonzorgcentrum Zonnig Huis evolueert naar nieuwe werkvormen met optimale inzet van personeel en gebruik van infrastructuur
              12. Blz. 86 V1.5.12 Opzetten van een vaccinatiecentrum ikv de coronapandemie
              13. Blz. 87 V1.5.13 Smakelijke, duurzame en gezonde maaltijden aanbieden in het woonzorgcentrum, het buurtrestaurant, de dienstencentra en de thuiszorg, door middel van een sociale economie initiatief
              14. Blz. 88 V1.5.14 Optimaliseren van de werking van het onthaal van de subsector zorg
              15. Blz. 89 V1.5.15 Reactivatie en animatie: uitwerken van een teamoverschrijdende werking om zo de kwaliteit van de dienst- en de zorgverlening te verhogen
            6. Blz. 90 AP V1.6: De stad ontwikkelt een efficiënt en kwaliteitsvolle kinderopvang
              1. Blz. 91 V1.6.1 Uitbreiding en optimalisering van de werking van het Pagadderke
              2. Blz. 92 V1.6.2 De stad lobbyt bij de hogere overheid voor de toekenning van extra plaatsen kinderopvang in Halle
              3. Blz. 93 V1.6.3 Mogelijkheden onderzoeken en implementeren om extra plaatsen kinderopvang te realiseren op het grondgebied met aandacht voor een goede spreiding
              4. Blz. 94 V1.6.4 Optimaliseren van het loket kinderopvang zodat we de nodige gegevens voor Kind en Gezin kunnen aanleveren met het oog op de toekenning van extra inkomensgerelateerde plaatsen
              5. Blz. 95 V1.6.5 Mogelijkheden onderzoeken en implementeren rond flexibele kinderopvang (nachtopvang, weekendopvang, vroege en late opvang) in samenwerking met partners
              6. Blz. 96 V1.6.6 Opnemen van de regierol voor de invoering van het nieuw decreet buitenschoolse kinderopvang met als uitgangspunt zoveel mogelijk kansen tot deelname aan het vrijetijdsaanbod te creëren voor elk kind
              7. Blz. 97 V1.6.7 Ondersteunen van zelfstandige kinderopvanginitiatieven bij de opstart of uitbreiding via een subsidiereglement
              8. Blz. 98 V1.6.8 Actualiseren van het bestaande subsidiereglement aan instellingen voor kinderopvang
              9. Blz. 99 V1.6.9 Ondersteuning van de stedelijke kinderopvanginitiatieven door de inzet van een pedagogische coach
            7. Blz. 100 AP V1.7: De stad ondersteunt de Halse jeugdverenigingen
              1. Blz. 101 V1.7.1 Ondersteunen van Speelplein Don Bosco met een samenwerkingsovereenkomst (financiële en logistieke steun)
              2. Blz. 102 V1.7.2 Ondersteunen van de organisatie van het festival Festivhalle met een samenwerkingsovereenkomst
              3. Blz. 103 V1.7.3 Ondersteunen van de organisatie van het festival Spectakulo met een samenwerkingsovereenkomst
              4. Blz. 104 V1.7.4 Ondersteunen van de werking van Jeugdhuis Eenders door infrastructuur ter beschikking te stellen en met een samenwerkingsovereenkomst.
              5. Blz. 105 V1.7.5 Ondersteunen van jeugdverenigingen wat betreft brandveiligheid van de jeugdwerklokalen.
              6. Blz. 106 V1.7.6 Verbouwen van de zolder van het kasteelgebouw in Lembeek tot verenigingslokalen
              7. Blz. 107 V1.7.7 Aanbieden van 1 vorming aan leiding van jeugdverenigingen die inspeelt op de noden
              8. Blz. 108 V1.7.8 Ondersteunen van jeugdverenigingen en jeugdmuziekateliers via subsidies (voor kadervorming, voor algemene werking jeugdverenigingen, voor kampen, voor kampenvervoer, voor jeugdmuziekateliers) en logistiek met een uitleendienst.
        3. Blz. 109 Doelstelling V2: We zorgen voor een gericht en sociaal beleid op maat van de meest kwetsbare inwoners van onze stad
          1. Blz. 110 Omschrijving
          2. Blz. 111 Duurzame Ontwikkelingsdoelen (SDG's)
          3. Blz. 112 Overzicht actieplannen
          4. Blz. 113 Actieplannen
            1. Blz. 114 AP V2.1: De stad ondersteunt en stimuleert alle gezinnen.
              1. Blz. 115 V2.1.1 Inrichten van een bezoekersruimte voor ouders die hun kinderen enkel onder toezicht mogen zien.
              2. Blz. 116 V2.1.2 Digitaliseren van het tweedehandsproject van Buurthuis Ommekaar (tweedehands babyspullen) zodat er makkelijker kan opgezocht worden welk materiaal er voorhanden is.
              3. Blz. 117 V2.1.3 Het bestuur erkent de noodzaak en meerwaarde van de nabijheid van het JAC. Het bestuur lobbyt bij de hogere overheid om meer middelen te bekomen voor het JAC.
              4. Blz. 118 V2.1.4 Onderzoek naar uitbreiding van het NAFT-traject op basis van de noden van de huidige werking
              5. Blz. 119 V2.1.5 Oefenkansen Nederlands organiseren voor kinderen en jongeren.
              6. Blz. 120 V2.1.6 Huisvesten en ondersteunen van Oekraïense oorlogsvluchteling
              7. Blz. 121 V2.1.7 Oefenkansen Nederlands organiseren voor volwassenen en gezinnen
              8. Blz. 122 V2.1.8 Uitwerken van een huiswerkproject met Halse scholen
            2. Blz. 123 AP V2.2: De stad voert een actief sport- en gezondheidsbeleid op maat van iedereen.
              1. Blz. 124 V2.2.1 Organiseren van 1 vorming per jaar voor clubmedewerkers in samenwerking met de sportraad
              2. Blz. 125 V2.2.2 Ontwikkelen van een samenhangend gezondheidsbeleid dat iedereen kansen biedt en stimuleert om gezond te leven in een gezonde omgeving.
              3. Blz. 126 V2.2.3 Stimuleren van gezonde voeding, met extra aandacht voor mensen in kwetsbare situaties.
              4. Blz. 127 V2.2.4 Verder ondersteunen en inzetten op toeleiding van de doelgroepen naar het buurtrestaurant
              5. Blz. 128 V2.2.5 Uitwerken van het charter gezonde gemeente
            3. Blz. 129 AP V2.3: We realiseren een geïntegreerd breed onthaal (GBO) binnen eerstelijnszone Zennevallei gericht op kwetsbare gezinnen
              1. Blz. 130 V2.3.1 Ontwikkelen van een geïntegreerd breed onthaal in samenwerking met de eerstelijnszone Zennevallei.
              2. Blz. 131 V2.3.2 Via outreachende methodiek en samenwerking met partners gaan we op zoek naar de meest kwetsbare doelgroep
              3. Blz. 132 V2.3.3 We richten een structureel overleg in tussen het CAW, DMW en het sociaal huis, waarbij kennisdeling, trajectbespreking en het opzetten van innovatieve projecten centraal staat
              4. Blz. 133 V2.3.4 We komen tot een gezamenlijke visie, geënt op deze van de eerstelijnszone
              5. Blz. 134 V2.3.5 We bevragen de doelgroep en de toeleiders om drempels weg te werken en betrekken basiswerkers via werkgroepen en praktijkmomenten
            4. Blz. 135 AP V2.4: De stad zoekt kwetsbare doelgroepen actief op
              1. Blz. 136 V2.4.1 Voorzien in één duidelijk aanspreekpunt voor medewerkers en partners die bij de mensen thuis komen om problematische situaties eenvoudig te signaleren
              2. Blz. 137 V2.4.2 Onderzoek om de buurtgerichte werking decentraal vorm te geven.
              3. Blz. 138 V2.4.3 Een brugfiguur in de Halse scholen leidt kwetsbare gezinnen toe tot het hulpverleningsaanbod
              4. Blz. 139 V2.4.4 Computerhulp aan huis om de toegang tot digitale diensten van cliënten van de sociale dienst te verzekeren
              5. Blz. 140 V2.4.5 Halle onderneemt actie om samenleven in diversiteit te bevorderen en discriminatie en racisme tegen te gaan
              6. Blz. 141 V2.4.6 Organiseren van openbare computerruimtes
              7. Blz. 142 V2.4.7 Organiseren van een uitleendienst voor digitale toestellen
              8. Blz. 143 V2.4.8 Er wordt een aanbod aan digitale opleidingen op maat gecreëerd in de openbare computerruimtes en in mobiele klassen
              9. Blz. 144 V2.4.9 Er wordt een overleg opgezet met alle aanbieders van digitaal aanbod om het aanbod in Halle op elkaar af te stemmen
            5. Blz. 145 AP V2.5: Kwetsbare doelgroepen krijgen maximale kansen om deel te nemen aan het vrijetijdsaanbod
              1. Blz. 146 V2.5.1 Investeren in buurtsportwerking door uitbreiding van het aanbod en optimaliseren van de animatorenwerking.
              2. Blz. 147 V2.5.2 Ondersteunen van Halse jeugdverenigingen die inzetten op het project inclusieve jeugdvereniging en Akabe Joepie, een jeugdvereniging voor kinderen en jongeren met een beperking
              3. Blz. 148 V2.5.3 De stad zet in op buddy-werkingen met kwetsbare doelgroepen.
              4. Blz. 149 V2.5.4 Actualiseren van subsidiereglementen waarbij rekening wordt gehouden met de bijdrage die verenigingen leveren om mensen in kwetsbare situaties te bereiken
              5. Blz. 150 V2.5.5 Uitbouwen van een ‘Rap op stap’-kantoor om de vakantieparticipatie te bevorderen
              6. Blz. 151 V2.5.6 Proactieve toekenning van de kom!pas vrijetijdspas aan mensen met het statuut verhoogde tegemoetkoming
            6. Blz. 152 AP V2.6: De stad bestrijdt armoede vanuit alle beleidsdomeinen.
              1. Blz. 153 V2.6.01 Kinderen meer betrekken in het traject van budgethulpverlening
              2. Blz. 154 V2.6.02 Uitbreiden van het netwerk van privé werkgevers art 60.
              3. Blz. 155 V2.6.03 Optimaliseren en verder uitbouwen van de jobwerkbank
              4. Blz. 156 V2.6.04 Uitbreiden van de activeringsmogelijkheden cfr. de trappen van activering
              5. Blz. 157 V2.6.05 Onderhouden van een samenwerking met partnerorganisaties inzake activering
              6. Blz. 158 V2.6.06 Verhogen van het aantal tewerkstellingen art 60
              7. Blz. 159 V2.6.07 Inspanningen leveren om de toegang van jongeren, met beperkt netwerk, tot vakantiewerk te verhogen.
              8. Blz. 160 V2.6.08 Sociale economie als instrument hanteren om mensen die in het normaal economisch circuit (NEC) (nog) niet aan het werk kunnen, kansen te bieden.
              9. Blz. 161 V2.6.09 Optimaliseren van de werking van de doorgangs- en noodwoningen
              10. Blz. 162 V2.6.10 Herdenken van de verbeteringspremie die steun kan bieden aan minder kapitaalkrachtigen met als resultaat een opgewaardeerd woningpatrimonium.
              11. Blz. 163 V2.6.11 Onderzoeken van instrumenten die invloed kunnen uitoefenen op de betaalbaarheid van de huisvestings- en energiemarkt
              12. Blz. 164 V2.6.12 Cliënten begeleiden en activeren via tijdelijke werkervaring (TWE)
              13. Blz. 165 V2.6.13 Ondersteunen van inwoners die door de coronacrisis financiële problemen ondervinden
              14. Blz. 166 V2.6.14 Via een lokaal waardebonnensysteem kwetsbare groepen helpen om de negatieve financiële impact van corona op te vangen
              15. Blz. 167 V2.6.15 Cliënten activeren via tijdelijke werkervaring
              16. Blz. 168 V2.6.16 Taalcoaching voor medewerkers op de werlvloer
              17. Blz. 169 V2.6.17 De stad activeert cliënten met bijzonder grote afstand tot de arbeidsmarkt via individuele, outreachende begeleiding
              18. Blz. 170 V2.6.18 In het kader van het lokaal sociaal beleid het netwerk tussen de Halse sociale partners versterken
              19. Blz. 171 V2.6.19 Bijkomende ondersteuning van kwetsbare inwoners ikv de gestegen noden door de energiecrisis
            7. Blz. 172 AP V2.7: De stad neemt haar regierol inzake sociale economie op.
              1. Blz. 173 V2.7.1 Vanuit de lokale regisseursrol een brug slaan tussen het sociale en het reguliere arbeids- en economische circuit en een grotere samenwerking tussen deze sectoren bevorderen
              2. Blz. 174 V2.7.2 Als regisseur netwerken tussen de lokale partners in de sociale (en reguliere) economie versterken, met het oog op stimuleren, afstemmen, faciliteren, kennisoverdracht en sensibiliseren, met aandacht voor de lokale eigenheid en noden
              3. Blz. 175 V2.7.3 Bijdragen aan het ruimen van lokale drempels naar werk
              4. Blz. 176 V2.7.4 Actief optreden als regisseur en ambassadeur inzake sociale economie en tewerkstelling in de regio Zuidwest Rand, zowel naar de betrokken partners als naar burgers toe
              5. Blz. 177 V2.7.5 De regisseur sociale economie en werk neemt de lokale regierol op omtrent sociale econcomie en werk bij de drie lokale besturen
              6. Blz. 178 V2.7.6 De regisseur sociale economie en werk organiseert/ neemt deel aan netwerkmomenten in het kader van sociale economie en werk.
              7. Blz. 179 V2.7.7 Deelname door de regisseur sociale economie en werk aan de themawerkgroep 'Werk & Economie'
              8. Blz. 180 V2.7.8 Expertise opbouwen m.b.t. personen met een afstand tot de arbeidsmarkt
              9. Blz. 181 V2.7.9 Promoten en mee ondersteunen van de sociale en circulaire economie
              10. Blz. 182 V2.7.10 De regisseur sociale economie en werk stimuleert aankopen met sociale impact.
              11. Blz. 183 V2.7.11 Opvolgen van de samenwerkingsovereenkomst en bijhorend actieplan tussen VDAB en Zuidwest Rand
              12. Blz. 184 V2.7.12 Deelname door de regisseur sociale economie en werk aan de provinciale werkgroep lokale besturen en sociale partners
        4. Blz. 185 Doelstelling V3: We versterken het buurtgevoel en de samenhang in onze stad
          1. Blz. 186 Omschrijving
          2. Blz. 187 Duurzame Ontwikkelingsdoelstellingen (SDG's)
          3. Blz. 188 Overzicht actieplannen
          4. Blz. 189 Actieplannen
            1. Blz. 190 AP V3.1: We stimuleren ontmoeting en interactie tussen inwoners, buurten en gemeenschappen.
              1. Blz. 191 V3.1.01 Opzetten en ondersteunen van G-sport initiatieven via het G-sportplatform
              2. Blz. 192 V3.1.02 Nieuwe impulsen geven voor schoolsport
              3. Blz. 193 V3.1.04 Uitvoeren van buurtscans
              4. Blz. 194 V3.1.05 Realiseren van een pilootproject in kader van burgerbegroting, waarbij inwoners een projectplan voor de eigen wijk met bijbehorend budget kunnen voorstellen.
              5. Blz. 195 V3.1.06 Ontwikkelen van een digitaal buurtnetwerk om buren met elkaar te verbinden en buurtparticipatie te faciliteren (Hoplr)
              6. Blz. 196 V3.1.08 Opstarten van een verhalenreeks over het verenigingsleven in Halle.
              7. Blz. 197 V3.1.09 Herziening van de toelage aan verenigingen voor gepensioneerden
              8. Blz. 198 V3.1.10 Herzien van de toelage voor de organisatie van buurtfeesten
              9. Blz. 199 V3.1.3 Bevorderen van samenwerkingen tussen clubs en de sociale partners met als doel het bevorderen van inclusie.
              10. Blz. 200 V3.1.7 Opstarten van een verhalenreeks over de beleving in onze wijken.
            2. Blz. 201 AP V3.2: Vanuit de regierol zet Halle in op sociaal wonen en promoot alternatieve woonvormen
              1. Blz. 202 V3.2.1 In samenwerking met huisvestingspartners initiatieven onderzoeken om te voorzien in bijkomende sociale huurwoningen.
              2. Blz. 203 V3.2.2 Oprichten van een netwerk van Halse assistentiewoningen, zodat aanbieders in de regio ervaringen kunnen uitwisselen en samen bouwen aan een complementair en kwalitatief aanbod.
              3. Blz. 204 V3.2.3 Mogelijkheden onderzoeken en eventueel promoten van alternatieve en gemengde woonvormen zoals o.a. co-housing met gemeenschappelijke ruimtes en senioren op kot.
            3. Blz. 205 AP V3.3: De stad versterkt en stimuleert buurtzorg
              1. Blz. 206 V3.3.1 Renoveren van de huidige assistentiewoningen Centrum Van Koekenbeek.
              2. Blz. 207 V3.3.2 Aanvragen van een erkenning voor de uitbouw van een derde dienstencentrum in Ten Hove.
              3. Blz. 208 V3.3.3 Renoveren van Lokaal Dienstencentrum De Lemoon
              4. Blz. 209 V3.3.4 Creëren van een aangename ontmoetings –en belevingsplaats voor de bewoners van De Paviljoentjes, Ten Hove en de gebruikers van de volkstuintjes.
              5. Blz. 210 V3.3.5 Uitwerken van een zorgzame buurt in Buizingen.
              6. Blz. 211 V3.3.6 Uitwerken en realiseren van een gedragen, brede visie op buurtgericht werken en buurtgerichte zorg
              7. Blz. 212 V3.3.7 Aanspreekpunt creëren voor mantelzorgers, zodat de Hallenaren die zorgen voor familie en vrienden voldoende ondersteuning krijgen.
              8. Blz. 213 V3.3.8 Huidige buurtwerk verder ondersteunen en onderzoek naar de uitbreiding van het buurtwerk in Buizingen
        5. Blz. 214 Doelstelling V4: Elke Hallenaar wordt actief betrokken bij het uitstippelen van ons beleid
          1. Blz. 215 Omschrijving
          2. Blz. 216 Duurzame Ontwikkelingsdoelstellingen (SDG's)
          3. Blz. 217 Overzicht actieplannen
          4. Blz. 218 Actieplannen
            1. Blz. 219 AP V4.1: De stad betrekt zoveel mogelijk de burgers en organisaties bij haar beleid.
              1. Blz. 220 V4.1.1 Zichtbaar maken van de doelstellingenrealisatie naar burgers toe
              2. Blz. 221 V4.1.2 De cluster communicatie coördineert alle participatieprojecten binnen de organisatie en coacht de betrokken clusters bij de uitwerking ervan
              3. Blz. 222 V4.1.3 Uitbouwen van een onlinecommunicatie- en participatieplatform om met onze inwoners het beleid de komende jaren verder uit te tekenen
              4. Blz. 223 V4.1.4 Realiseren van een bevraging van de doelgroep en aanbod van de academies hierop afstemmen.
              5. Blz. 224 V4.1.5 Inzetten van de kwetsbare doelgroep als ambassadeurs en medeontwerpers voor dienstverleningsprocessen
              6. Blz. 225 V4.1.6 Voorzien van een interpellatierecht in de gemeenteraad om de betrokkenheid van inwoners te verhogen
              7. Blz. 226 V4.1.7 Burger dichter betrekken bij het beleid door het live streamen van de gemeenteraad.
            2. Blz. 227 AP V4.2: Halle bouwt samen met kinderen en jongeren een kindvriendelijke stad uit
              1. Blz. 228 V4.2.01 Participatief onderzoek voeren om het programmatieaanbod voor ouders en kinderen te verbeteren.
              2. Blz. 229 V4.2.02 Verhogen van de participatiegraad van kinderen in alle domeinen van de cluster cultuur, toerisme en evenementen.
              3. Blz. 230 V4.2.03 Kinderen de mogelijkheid geven om effectief activiteiten te programmeren en hen daarbij actief ondersteunen
              4. Blz. 231 V4.2.04 Actiever en systematischer communiceren van het aanbod binnen CTE naar de scholen, en scholen ondersteunen om op dat aanbod in te tekenen
              5. Blz. 232 V4.2.05 Meten van de impact en het bereik van de scholenprogrammatie om deze gericht uit te breiden
              6. Blz. 233 V4.2.06 Bevragen en betrekken van kinderen uit de buurt bij het (her)inrichten van speeltuinen.
              7. Blz. 234 V4.2.07 Garanderen van inspraak van kinderen en jongeren bij (grote) projecten inzake de heraanleg van het openbaar domein en inrichten van gebouwen die een impact hebben op de doelgroep
              8. Blz. 235 V4.2.08 Inzetten van jonge vloggers/influencers om kinderen en jongeren te bereiken
              9. Blz. 236 V4.2.09 Organiseren van de “Blokspot” voor de drie zittijden (december/januari – mei/juni – augustus) en onderzoeken of satellietposten mogelijk en wenselijk zijn.
              10. Blz. 237 V4.2.10 Verruimen van het aanbod met de uitleen van spellen en educatief speelgoed in de bibliotheek
              11. Blz. 238 V4.2.11 Jongeren senisbiliseren met betrekking tot klimaat en duurzaamheid
            3. Blz. 239 AP V4.3: Het uitstippelen van het beleid gebeurt via diverse adviesgroepen
              1. Blz. 240 V4.3.1 Actualiseren van het subsidiereglement voor Halse verenigingen die lid zijn van de milieuraad
              2. Blz. 241 V4.3.2 Ecosportief team adviseert het beleid bij aanpassingen aan het sportcomplex
              3. Blz. 242 V4.3.3 Stroomlijnen van de bestuur- en beheerraden binnen cluster cultuur, toerisme en evenementen
              4. Blz. 243 V4.3.4 De seniorenraad adviseert het beleid bij het bereiken van senioren ikv het vrijetijdsaanbod.
              5. Blz. 244 V4.3.5 Optimaliseren van de rol en werking van de adviesraden zodat ze optimaal ingezet kunnen worden en betrokken in de beleidsvorming
            4. Blz. 245 AP V4.4: De stad heeft oog en oor voor wat er leeft bij de inwoners
              1. Blz. 246 V4.4.1 Voorzien van een wekelijkse sociale media-analyse voor bestuursleden, beleidsmedewerkers en leidinggevenden.
              2. Blz. 247 V4.4.2 Opzetten van een inwonerspanel waaraan vragen worden gesteld over onderwerpen die spelen binnen onze stad.
              3. Blz. 248 V4.4.3 Inwoners actiever inzetten om maatschappelijk relevante boodschappen te vertellen
              4. Blz. 249 V4.4.4 Actualiseren van het sociaal media beleid door het gebruik van passende kanalen en de uitbouw van een gepaste contentstrategie.
      2. Blz. 250 Leefbaar & Beleving
        1. Blz. 251 Doelstelling B1 : Toerisme en ondernemen gaan hier hand in hand en versterken elkaar
          1. Blz. 252 Omschrijving
          2. Blz. 253 Duurzame Ontwikkelingsdoelstellingen (SDG's)
          3. Blz. 254 Overzicht actieplannen
          4. Blz. 255 Actieplannen
            1. Blz. 256 AP B1.1: Stimuleren van de commerciële activiteit op het grondgebied
              1. Blz. 257 B1.1.01 Samenwerken met en ondersteunen van een externe partner in kader van leegstandsbestrijding in het Halse commercieel centrum.
              2. Blz. 258 B1.1.02 Invoeren van een leegstandstaks in het kader van leegstandsbestrijding in het Halse commercieel centrum
              3. Blz. 259 B1.1.03 Mogelijkheden inzake vrijstellingen van leegstandstaks onderzoeken en (eventueel) implementeren om leegstand van handelsruimten tegen te gaan.
              4. Blz. 260 B1.1.04 Gratis parkeren op koopjesdagen mogelijk maken, zolang het parkeerbeleid van de stad in eigen beheer is.
              5. Blz. 261 B1.1.05 Organiseren van 14-daags overleg met handelaars tijdens grote werken in de binnenstad
              6. Blz. 262 B1.1.06 Promoten van de wekelijkse markten door het voorzien van specifieke animatie, mits het verhogen van de marktbijdrage
              7. Blz. 263 B1.1.07 Aanstellen van een centrummanager/leegstandsambtenaar ter ondersteuning van de lokale handelaars en de bestrijding van leegstand in het Halse commercieel centrum
              8. Blz. 264 B1.1.08 Voeren van marktpromotie om de markt aantrekkelijker te maken en nieuwe initiatieven mogelijk te maken
              9. Blz. 265 B1.1.09 Organiseren van infosessies voor lokale bedrijven en besturen omtrent de mogelijkheden tot maatschappelijk verantwoord ondernemen en zelf initiatieven nemen waar MVO en sociale economie elkaar kruisen
              10. Blz. 266 B1.1.10 Ondersteunen en bevorderen van handelskernversterking via de promotaks.
              11. Blz. 267 B1.1.11 Lokale publiciteit via slimme interactieve infozuilen
              12. Blz. 268 B1.1.12 Win je winkel" om leegstand tegen te gaan en startende ondernemers een duwtje in de rug te geven
              13. Blz. 269 B1.1.13 Subsidie 'Wonen boven winkel' met het oog op de verfraaiing en verduurzaming van handelspanden
            2. Blz. 270 AP B1.2: Halle benut maximaal zijn toeristische troeven
              1. Blz. 271 B1.2.1 Toeristisch ontsluiten van de basiliek
              2. Blz. 272 B1.2.2 Inrichten van het toerismekantoor/bezoekerscentrum in het historisch stadhuis volgens de normen van Toerisme Vlaanderen
              3. Blz. 273 B1.2.3 Faciliteren van de samenwerking met toerisme in Brussel
              4. Blz. 274 B1.2.4 Uitwerken van St-Rochuskerk fase II (interieur - technieken en brandglasramen)
              5. Blz. 275 B1.2.5 Samenwerken met toerisme Vlaams-Brabant via een convenant om eigen toeristische trekpleisters in de kijker te stellen
              6. Blz. 276 B1.2.6 Opwaarderen van de regio Zennevallei door het aanbieden van extra culturele mogelijkheden opgezet door de IGS.
            3. Blz. 277 AP B1.3: We koesteren ons ruim en divers erfgoed en maken het toegankelijk
              1. Blz. 278 B1.3.01 Een hedendaags collectiebeleid realiseren door het afstoten, verwerven en het optimaal beheren en toegankelijk maken van collecties
              2. Blz. 279 B1.3.02 Restaureren van het Stahlhuthorgel in de basiliek
              3. Blz. 280 B1.3.03 De verhoging van het aantal online beschrijvingen van archief en museumstukken.
              4. Blz. 281 B1.3.04 De implementatie en eventueel uitbreiden van modules van GIAS (vroeger ABS) als ontsluitingstool voor het stadsarchief
              5. Blz. 282 B1.3.05 Het digitaliseren van bronnenmateriaal met het oog op toegankelijkheid en goede bewaring
              6. Blz. 283 B1.3.06 Organiseren van wisselende museale presentaties
              7. Blz. 284 B1.3.07 Integreren van het boeken- en tijdschriftenklassement in de bibliotheekcatalogus
              8. Blz. 285 B1.3.08 Voorzien van de nodige karaktervolle informatieborden om onze burgers en toeristen te informeren over het verschillende erfgoed in onze stad.
              9. Blz. 286 B1.3.09 Realiseren van een nieuwbouw aan het historisch stadhuis
              10. Blz. 287 B1.3.10 Ondersteunen van acties om ons erfgoed en cultuur in de kijker te stellen via een toelage aan cultuurregio Pajottenland-Zennevallei
              11. Blz. 288 B1.3.11 Ondersteunen van de Koninklijke Geschied- en oudheidkundige kring via een toelage
              12. Blz. 289 B1.3.12 Restaureren van de kerk te Essenbeek
        2. Blz. 290 Doelstelling B2: Gezelligheid is de grootste troef van onze stad dankzij een veelzijdig en uniek vrijetijdsaanbod
          1. Blz. 291 Omschrijving
          2. Blz. 292 Duurzame Ontwikkelingsdoelstellingen (SDG's)
          3. Blz. 293 Overzicht actieplannen
          4. Blz. 294 Actieplannen
            1. Blz. 295 AP B2.1: De stad organiseert evenementen die inspireren en verbinden.
              1. Blz. 296 B2.1.1 Afstemmen en ruimer bekend maken van het aanbod aan dagevenementen in de stad
              2. Blz. 297 B2.1.2 Uitbreiden van de evenementen voor de ‘sporters beleven meer awards’
              3. Blz. 298 B2.1.3 Evalueren en optimaliseren van het evenementenloket.
              4. Blz. 299 B2.1.4 Duurzaam organiseren van stadsevenementen
              5. Blz. 300 B2.1.5 Organiseren van een inwonersdrink
              6. Blz. 301 B2.1.6 Organiseren van een openluchtcinema in de zomer
              7. Blz. 302 B2.1.7 Projectsubsidie actualiseren ter ondersteuning van vernieuwende initiatieven en evenementen
              8. Blz. 303 B2.1.8 Ondersteunen van verenigingen via cultuurfestival Halle
            2. Blz. 304 AP B2.2: We stralen de belevingswaarde van de stad uit.
              1. Blz. 305 B2.2.1 Het stedelijk blad ‘info Halle’ krijgt een nieuwe naam en wordt nog steviger op de kaart gezet als stadsmagazine.
              2. Blz. 306 B2.2.2 Opzetten van een jaarlijkse zomercampagne Beleef Halle met #Halledaarheen om de belevingswaarde van Halle actief uit te dragen.
              3. Blz. 307 B2.2.3 Ondersteunen van de cluster Cultuur, Toerisme en bibliotheek bij het ontwikkelen van communicatiestrategieën die de (cultuur)beleving in onze stad actief uitdragen
              4. Blz. 308 B2.2.4 Opzetten van een communicatieplan dat jaarlijks één hoogtepunt van Halle actief uitdraagt.
              5. Blz. 309 B2.2.5 Voorzien van een meertalige communicatie binnen de lijnen van het bestaande taalbeleid voor toerisme
              6. Blz. 310 B2.2.6 Plaatsen van informatieborden bij groenaanleg en speelterreinen
            3. Blz. 311 AP B2.3: Met een verrassende en creatieve aankleding van het openbaar domein, zorgen we voor een optimale stadsbeleving.
              1. Blz. 312 B2.3.01 Realiseren van een openluchtspeelfontein met verschillende doelstellingen: recreatie, ontmoeting en sport & spel.
              2. Blz. 313 B2.3.02 Opstellen van een beheersplan voor straatmeubilair
              3. Blz. 314 B2.3.03 Opmaken van een masterplan openbaar domein.
              4. Blz. 315 B2.3.04 Inventariseren van de bestaande monumenten & standbeelden en hieraan een onderhoudsprogramma koppelen
              5. Blz. 316 B2.3.05 Ontwikkelen van een globale visie om onze standbeelden en monumenten te verlichten op een duurzame en sfeervolle manier.
              6. Blz. 317 B2.3.06 Inrichten van een rouwruimte voor kinderen en jongeren op Halse kerkhoven
              7. Blz. 318 B2.3.08 Integreren van jongerenkunst in het landschapspark
              8. Blz. 319 B2.3.09 Ondersteunen van JC Stroppen voor de bouw van een toegankelijke speeltuin voor kinderen met een beperking
              9. Blz. 320 B2.3.10 Voorzien van een kunstwerk van Maurice Cochez
              10. Blz. 321 B2.3.11 Onderzoek voeren naar en de herinrichting van het Claesplein te Lembeek
              11. Blz. 322 B2.3.7 Realiseren van (bespeelbare) kunst in de openbare ruimte door jaarlijks 1 project uit te werken.
            4. Blz. 323 AP B2.4: Halle weet steeds meer mensen te boeien door een veelzijdig vrijetijdsaanbod.
              1. Blz. 324 B2.4.01 Opstarten van een specialisatietraject en navormingsplannen in de stedelijke academies
              2. Blz. 325 B2.4.02 Het vrijetijdsaanbod nauwer betrekken op welzijn en zorg binnen de thema's vermaatschappelijking van de zorg en buurtgericht werken
              3. Blz. 326 B2.4.03 Creëren van een laagdrempelig (vormings)aanbod rond literaire creatie en woord in samenwerking met de stedelijke academie, CC 't Vondel en de cluster jeugd.
              4. Blz. 327 B2.4.04 Meer en vaker een cultureel aanbod op locatie realiseren, samen met en bij de Hallenaren zelf
              5. Blz. 328 B2.4.05 Uitbreiden van het speelplein Joepie
              6. Blz. 329 B2.4.06 Uitbreiden van het aanbod aan activiteiten en plekken om te ‘chillen’ voor tieners.
              7. Blz. 330 B2.4.09 Fietsen promoten op maat van verschillende doelgroepen
              8. Blz. 331 B2.4.10 Ondersteunen van sportprojecten met een vernieuwend karakter en/of met een toegevoegde waarde en/of bijdragen tot de bevordering van de sport in Halle.
              9. Blz. 332 B2.4.11 Opstellen van bewegwijzerde loop-, wandel-, en mountainbikeroutes met een duidelijke vermelding van het aantal km
              10. Blz. 333 B2.4.12 Uitbreiden van het aanbod aan laagdrempelige cursussen rond digitale vaardigheden
              11. Blz. 334 B2.4.13 Inrichting van een mediatheek met focus op beleving en uitbreiden van de collectie met games en het inrichten van een interactieve gamehoek
              12. Blz. 335 B2.4.14 Investeren in betere ondersteuning voor de sportclubs
              13. Blz. 336 B2.4.15 Ons deeltijds kunstonderwijs komt regelmatig “naar buiten” met haar leerlingen en leerkrachten via tentoonstellingen, optredens en openbare examens.
              14. Blz. 337 B2.4.16 Ondersteuning van culturele verenigingen via betoelaging
              15. Blz. 338 B2.4.17 Aanmoedigen en ondersteunen van nieuwe sportevenementen met de Projectsubsidie kampioenschappen.
              16. Blz. 339 B2.4.18 Ondersteunen van sportwedstrijden in samenwerking met externe partners
              17. Blz. 340 B2.4.19 Opzetten van een project rond ontmoeting, ontwikkeling en creatief ondernemen in een duurzaam klimaat
              18. Blz. 341 B2.4.7 Uitbreiden van de mobiele speelpleinwerking. Alle wijken en speelstraten krijgen bezoek van de sport- en spelkar.
              19. Blz. 342 B2.4.8 Realiseren van een fietsbib om kinderfietsen op een laagdrempelige manier uit te lenen.
              20. Blz. 343 B2.4.20 WK Gravel zet de stad sportief en toeristisch op de kaart
            5. Blz. 344 AP B2.5: De infrastructuur speelt in op het vrijetijdsaanbod in de stad.
              1. Blz. 345 B2.5.01 Verbeteren van de sportinfrastructuur en omgeving van Avenir Lembeek
              2. Blz. 346 B2.5.02 Renoveren en herinrichten van de centrumbibliotheek
              3. Blz. 347 B2.5.03 Voorzien van infrastructuur en materiaal om kwaliteitsvolle lessen te kunnen bieden
              4. Blz. 348 B2.5.04 Restauratie - renovatie en herbestemming van de Paterskerk als multifunctionele ruimte
              5. Blz. 349 B2.5.05 Vernieuwen van de parketvloer en tribune in ’t Vondel
              6. Blz. 350 B2.5.06 Vernieuwen dak en inrichten zolder oud-Jezuïetencollege
              7. Blz. 351 B2.5.07 Realiseren van een project voor gebouw De Bres
              8. Blz. 352 B2.5.08 Ter beschikking stellen van een extra repetitieruimte op weekavonden
              9. Blz. 353 B2.5.09 De realisatie van multifunctionele lokalen ondersteunen via de aanleg van nutsvoorziening en voorzien van een omheining
              10. Blz. 354 B2.5.10 Jaarlijks 2 speelterreinen renoveren of bouwen. Bij de vervanging van speeltoestellen wordt er rekening gehouden met speeltoestellen voor kinderen met een beperking.
              11. Blz. 355 B2.5.11 Realiseren van 4 hondenloopweides
              12. Blz. 356 B2.5.12 Vervangen van het historisch beschermd buitenschrijnwerk in het oud-Postgebouw
              13. Blz. 357 B2.5.13 Investeren in de Halse sportinfrastructuur
              14. Blz. 358 B2.5.14 Actualiseren van het subsidiereglement bouwen en verbouwen
              15. Blz. 359 B2.5.15 Uitwerken van de (Servais)academie van de toekomst
        3. Blz. 360 Doelstelling B3: Door het verbeteren en vergroenen van onze straten, pleinen en parken, creëren we een leefbare stad
          1. Blz. 361 Omschrijving
          2. Blz. 362 Duurzame Ontwikkelingsdoelstellingen (SDG's)
          3. Blz. 363 Overzicht actieplannen
          4. Blz. 364 Actieplannen
            1. Blz. 365 AP B3.1 De stad ijvert voor een meer leefbare stad door een betere wegenis.
              1. Blz. 366 B3.1.01 Infrastructureel versterken en inrichten van meer zones 30
              2. Blz. 367 B3.1.02 Mogelijkheden van buurtparkeren onderzoeken op parkeergelegenheid van OCMW- en stadsgebouwen alternerend aan de eigen werking.
              3. Blz. 368 B3.1.3 Samen met inwoners tijdelijk inrichten van straten als ontmoetingsplaats - Leefstraten
              4. Blz. 369 B3.1.04 Masterplan openbare verlichting opmaken na evaluatie van het pio-project.
              5. Blz. 370 B3.1.05 Realiseren van de Zennebrug en aanpassingen in functie van de andere bruggen
              6. Blz. 371 B3.1.06 Investeren in wegenis en rioleringswerken. Er wordt jaarlijks een lijst opgemaakt en geëvalueerd betreffende deze werken.
              7. Blz. 372 B3.1.07 Investeren in structureel onderhoud om de kwaliteit van het openbaar domein te waarborgen. Er wordt jaarlijks een lijst opgemaakt en geëvalueerd betreffende het structureel onderhoud van het openbaar domein.
              8. Blz. 373 B3.1.08 Opmaken van een beheersplan inzake het openbaar domein
              9. Blz. 374 B3.1.09 Opmaken van een riooldatabank
              10. Blz. 375 B3.1.10 Door wegdekmonitoring zorgen we voor een efficiënte planning van wegeniswerken
              11. Blz. 376 B3.1.11 Levendige, klimaatrobuuste en autoluwe buurten creëren waar je aangenaam kan wonen, wandelen en fietsen - Leefbuurten
              12. Blz. 377 B3.1.12 Heraanleggen van de vijver en omgeving aan Centrum Van Koekenbeek
              13. Blz. 378 B3.1.13 Opvolgen en implementeren van de rioleringsreductiedoelstellingen
            2. Blz. 379 AP B3.2: De stad vergroent, samen met de inwoners, straten en buurten.
              1. Blz. 380 B3.2.1 Aandeel inwoners dat woont binnen 400m van buurtgroen verhogen door het buurtgroen in kaart te brengen en bijkomend buurtgroen en bomen te voorzien.
              2. Blz. 381 B3.2.2 Installeren van een waterkeringssysteem op de Basiliekstraat
              3. Blz. 382 B3.2.3 Aanleg van nieuwe en onderhoud van bestaande bufferbekken
              4. Blz. 383 B3.2.4 Van verharde zones naar sponzige ruimtes ten behoeve van waterhuishouding en het ecologisch herstel
            3. Blz. 384 AP B3.3: De stad stimuleert de lokale biodiversiteit.
              1. Blz. 385 B3.3.1 Intensifiëren van het Plan Boommarter
              2. Blz. 386 B3.3.2 Herwerken van de subsidie 'aankoop natuurgebieden'.
              3. Blz. 387 B3.3.3 Gerichte samenwerkingsverbanden aangaan met partners om de lokale biodiversiteit te versterken
              4. Blz. 388 B3.3.4 Lokale natuurverenigingen ondersteunen in acties waarbij ze uitvoering geven aan stedelijke doelstellingen.
              5. Blz. 389 B3.3.5 Actualiseren van het subsidiereglement 'aanplanten en onderhouden van kleine landschapselementen'.
              6. Blz. 390 B3.3.6 Organiseren van (actieve en passieve) sensibiliseringacties inzake biodiversiteit.
              7. Blz. 391 B3.3.7 Renoveren en onderhouden van gebouwen vanuit een diervriendelijke invalshoek.
            4. Blz. 392 AP B3.4: De stad verduurzaamt het openbaar domein.
              1. Blz. 393 B3.4.01 Promoten en faciliteren van geveltuinen of verticale tuinen.
              2. Blz. 394 B3.4.02 Groen in het straatbeeld integreren bij elk structureel onderhoud.
              3. Blz. 395 B3.4.03 Kleinfruit aanplanten langs wandelwegen en -paden.
              4. Blz. 396 B3.4.04 Systematisch delen van het Zennepad realiseren – Landschapspark
              5. Blz. 397 B3.4.05 Organiseren van boomplantacties
              6. Blz. 398 B3.4.06 Realiseren van verbindingscorridors om de groene longen in de stad te versterken
              7. Blz. 399 B3.4.07 Opwaarderen van de kleine Zenne en de Zenneweide
              8. Blz. 400 B3.4.08 Realiseren van het pio-project
              9. Blz. 401 B3.4.09 Meten van de luchtvervuiling en op basis hiervan gerichte acties ondernemen
              10. Blz. 402 B3.4.10 Voeren van een pro-actief grond en pandenbeleid voor de realisatie van de lange termijnvisie op vlak van ruimte en mobiliteit waarbij invulling wordt gegeven op basis van de scan van de Vlaamse Bouwmeester
            5. Blz. 403 AP B3.5: Met gerichte acties en sensibiliseringscampagnes verkleinen we de Halse afvalberg en het zwerfvuil.
              1. Blz. 404 B3.5.01 Hanteren van een bewuste prijsstrategie op afvalzakken om de hoeveelheid afval die verbrand wordt jaarlijks te laten dalen.
              2. Blz. 405 B3.5.02 Aanmoedigen van thuiscomposteren door maximaal kringloopelementen in het openbaar domein te integreren en thuiscompostering aan te moedigen via educatie en gesubsidieerde verkoop van onder meer compostvaten en –bakken
              3. Blz. 406 B3.5.03 Inzetten op afvalpreventie en duurzaamheid door het behouden van de actieve rol binnen Intradura en uitwerking van de voorstellen in het kader van het memorandum
              4. Blz. 407 B3.5.04 Introduceren van slim afvalbeheer
              5. Blz. 408 B3.5.05 Actualiseren en uitbreiden (textielinzameling) van het subsidiereglement waarbij verenigingen aangemoedigd worden om zwerfvuilacties te ondernemen.
              6. Blz. 409 B3.5.06 Uitbouwen van een nieuw, goed georganiseerd en toegankelijk recyclagepark waar de sorteerder financieel beloond wordt op basis van een eerlijk diftarsysteem
              7. Blz. 410 B3.5.07 Jaarlijks op minstens 3 locaties glascontainers ondergronds brengen
              8. Blz. 411 B3.5.08 Samenwerkingen aangaan om zoveel mogelijk afval te hergebruiken en sociale economie te stimuleren.
              9. Blz. 412 B3.5.09 Ondergrondse vuilbakken verplichten in bouwaanvragen van meer dan X woonentiteiten
              10. Blz. 413 B3.5.10 Evolueren naar een harde aanpak van sluikstorten.
              11. Blz. 414 B3.5.11 Organiseren van jaarlijkse pop-up recyclageparken in verschillende wijken.
            6. Blz. 415 AP B3.6: Groene stadslong creëren met aandacht voor sport en recreatie - site De Bres-Leide-Slingerweg
              1. Blz. 416 B3.6.1 Opmaken van een stedenbouwkundig inrichtingsplan, landschapsontwerp en architectuurontwerp voor site De Bres ism de Vlaamse bouwmeester
              2. Blz. 417 B3.6.2 Realiseren van een verzamelgebouw
              3. Blz. 418 B3.6.3 Verder uitbouwen van het landschapspark met aandacht voor sport en recreatie
              4. Blz. 419 B3.6.4 Realiseren van een duurzame sporthal
        4. Blz. 420 Doelstelling B4: Halle zorgt voor een betaalbaar woonaanbod in een aangename en groene stadsomgeving
          1. Blz. 421 Omschrijving
          2. Blz. 422 Duurzame Ontwikkelingsdoelstellingen (SDG's)
          3. Blz. 423 Overzicht actieplannen
          4. Blz. 424 Actieplannen
            1. Blz. 425 AP B4.1: Halle maakt werk van een nieuwe stadsplanning die tegemoet aan de hedendaagse woon-, werk, en recreatiebehoeften.
              1. Blz. 426 B4.1.1 Hanteren van de resultaten van de Vlaamse bouwmeesterscan als leidraad voor de nieuwe stadsplanning.
              2. Blz. 427 B4.1.2 Onderzoek naar alternatieve energievoorziening op het grondgebied van de stad
              3. Blz. 428 B4.1.3 Burgers stimuleren om duurzaam te bouwen
              4. Blz. 429 B4.1.4 Uitbouw van een data driven lokaal bestuur
              5. Blz. 430 B4.1.5 Behoefte analyse uitvoeren mbt twin city en datawarehouse toepassingen
              6. Blz. 431 B4.1.6 Burgers ondersteunen in het vinden van informatie over klimaatadaptieve maatregelen via een digitale tool
            2. Blz. 432 AP B4.2 De stad gaat voor groen en blauw in de stadsplanning
              1. Blz. 433 B4.2.1 Opwaarderen van de stationsomgeving te Buizingen
              2. Blz. 434 B4.2.2 Uitwerken van het project 'klimaatbestendig Pajottenland'
              3. Blz. 435 B4.2.3 Opmaken van een beoordelingskader voor omgevingsaanvragen in de Halse tuinwijken.
              4. Blz. 436 B4.2.4 Aandacht voor klimaatadaptatie (verkoeling en wateropslag) in nieuwe infrastructuurprojecten
              5. Blz. 437 B4.2.5 Onderzoeken van efficiënte en gepaste instrumenten om in te zetten op vergroening en ontlinting in de stad
              6. Blz. 438 B4.2.6 Realiseren van meer groen binnen nieuwe bouwprojecten en -ontwikkelingen door de uitwerking van aangepaste voorwaarden in vergunningen.
            3. Blz. 439 AP B4.3 Halle zet in op een divers en betaalbaar woonaanbod dat voor iedereen toegankelijk is.
              1. Blz. 440 B4.3.1 Uitwerken van een gemeentelijke beleidsvisie over sociaal wonen die weergeeft waar sociale woningen wenselijk zijn, voor welke doelgroep, volgens welke woonvormen, woningtypologieën en voor welke sociale mix.
              2. Blz. 441 B4.3.2 Onderzoeken of het beschikbaar aanbod aan leegstaande handelspanden kan geactiveerd worden voor wonen en indien van toepassing het uitwerken van instrumenten ter facilitering ervan.
              3. Blz. 442 B4.3.3 Sociaal in beheer nemen van leegstaande woningen door deze te renoveren en sociaal te verhuren in samenwerking met het sociaal verhuurkantoor.
              4. Blz. 443 B4.3.4 Opvolgen van de verplichting tot het afficheren van de huurprijs bij private huurwoningen, inbreuken worden gesanctioneerd.
              5. Blz. 444 B4.3.5 Verhogen van de toegestane werkingssubsidies van SVK Zuidkant
            4. Blz. 445 AP B4.4 Halle verbetert de kwaliteit van het woningpatrimonium en zijn omgeving
              1. Blz. 446 B4.4.1 Uitvoeren van conformiteitsonderzoeken. De ouderdom van het patrimonium wordt in kaart gebracht per deelgebied van de stad en inwoners worden gesensibiliseerd tot het laten uitvoeren van een conformiteitsonderzoek.
              2. Blz. 447 B4.4.2 Gefaseerd invoeren van een verplicht conformiteitsattest voor huurwoningen op basis van het bouwjaar van de woning
              3. Blz. 448 B4.4.3 Woningen die ongeschikt en/of onbewoonbaar worden verklaard door de burgemeester worden voorzien met een aanplakking van het besluit op de gevel
              4. Blz. 449 B4.4.4 Opsporen en registreren van verwaarloosde woningen.
              5. Blz. 450 B4.4.5 Door het geven van passend technisch advies op maat, het organiseren van infosessies en sensibiliseringsacties en voorzien van stimulerende (fiscale) maatregelen worden inwoners aangezet tot het renoveren en duurzaam maken van hun woning
              6. Blz. 451 B4.4.6 Bij nieuwe verkavelingen wordt bij de invulling van een sport- en speelterreinen rekening gehouden met de spreiding aan leeftijdsklassen en de nabijheid van andere speelterreinen.
              7. Blz. 452 B4.4.7 Onderzoeken van de invoering van een “speelweefselbijdrage” bij nieuwbouw
              8. Blz. 453 B4.4.8 Inwoners via architecten informeren over toegankelijk en veilig bouwen. Onderzoeken of burgers door middel van een subsidiereglement kunnen gestimuleerd worden hier aandacht aan te besteden
        5. Blz. 454 Doelstelling B5: We werken aan een vlot bereikbare stad. De stappers, trappers en het openbaar vervoer krijgen dan ook de hoofdrol in ons mobiliteitsbeleid
          1. Blz. 455 Omschrijving
          2. Blz. 456 Duurzame Ontwikkelingsdoelstellingen (SDG's)
          3. Blz. 457 Overzicht actieplannen
          4. Blz. 458 Actieplannen
            1. Blz. 459 AP B5.1 Halle maakt werk van een stad op maat van voetgangers.
              1. Blz. 460 B5.1.1 Opmaak van een gedetailleerde inventaris van voetwegen op grondgebied van Halle
              2. Blz. 461 B5.1.2 Verbeteren van de kwaliteit van de voetpaden waarbij verschillende elementen worden geïntegreerd (kasten, palen, signalisatie of straatmeubilair).
              3. Blz. 462 B5.1.3 Opmaak van een standaard huisstijl voor het inrichten en beheren van het openbaar domein
              4. Blz. 463 B5.1.4 In stand houden, verbeteren en duurzaam inrichten van voetwegen
              5. Blz. 464 B5.1.5 Heraanleggen van de parking Avenir
              6. Blz. 465 B5.1.6 Heraanleggen van de parking Kruisveld en Stadsmagazijn
            2. Blz. 466 AP B5.2 Halle stimuleert ook het fietsgebruik door extra maatregelen.
              1. Blz. 467 B5.2.01 Betrekken van partners bij de uitwerking van het fietsbeleid
              2. Blz. 468 B5.2.02 Veiliger fietsen in de stad door het afschermen van fietspaden
              3. Blz. 469 B5.2.03 Uitbreiden van elektrische (pool)-fietsen en steps
              4. Blz. 470 B5.2.04 Vergroten van de bewaakte fietsenstalling aan het station
              5. Blz. 471 B5.2.05 Veiliger fietsen door het voorzien van fietsopstelstroken bij kruispunten en het conflictvrij maken van alle verkeerslichtengeregelde kruispunten
              6. Blz. 472 B5.2.06 Opzetten van een PR- campagne 'Halle fietst'
              7. Blz. 473 B5.2.07 Aanleg van een fietssnelweg
              8. Blz. 474 B5.2.08 Onderzoeken om fietscontainers te huur te stellen
              9. Blz. 475 B5.2.09 Inrichten van een driedimensionaal zebrapad
              10. Blz. 476 B5.2.10 Veiliger fietsen in de stad door gerichte acties
              11. Blz. 477 B5.2.11 Opmaken van een masterplan veilige fietsroutes
              12. Blz. 478 B5.2.12 Investeren in overdekte fietsenstallingen (inclusief laadpunten)
              13. Blz. 479 B5.2.13 Promoten van het gebruik van mobiele fietsenstallingen bij evenementen
              14. Blz. 480 B5.2.14 Fietspromotie via een fietspremie
            3. Blz. 481 AP B5.3 Halle promoot het openbaar vervoer als vlot en efficiënt vervoersmiddel.
              1. Blz. 482 B5.3.1 Inrichten van een future proof mobipunt aan het station Halle met submobipunten naar stadsrandparkings
              2. Blz. 483 B5.3.2 Invullen van het 3e niveau bij de vervoersregioraad door realisatie van vervoer op maat.
              3. Blz. 484 B5.3.3 Mogelijkheden onderzoeken om kleinere hybride bussen in te zetten
              4. Blz. 485 B5.3.4 Herinrichten en vergroenen van de stationsomgeving
              5. Blz. 486 B5.3.5 Bouw en inrichten van mobipunten
            4. Blz. 487 AP B5.4 We werken aan een autoluwe maar bereikbare stad.
              1. Blz. 488 B5.4.01 Voorzien van voldoende laadpunten voor elektrische voertuigen verspreid over de stad
              2. Blz. 489 B5.4.02 Voorzien van kleiner maar kwalitatiever wagenpark met voorrangsprincipe voor CNG, elektrisch of hybride
              3. Blz. 490 B5.4.03 Introduceren van een wagenparkbeheerstool.
              4. Blz. 491 B5.4.04 Participatie in een deelwagenproject
              5. Blz. 492 B5.4.05 Realiseren van het last mile principe.
              6. Blz. 493 B5.4.06 Voeren van een aanbodgestuurd parkeerbeleid
              7. Blz. 494 B5.4.07 Voorzien van parkeerplaatsen voor autodelende particulieren
              8. Blz. 495 B5.4.08 Kiss and Ride-zones voorzien aan scholen, maar vanuit veiligheidsoverwegingen niet net voor de school
              9. Blz. 496 B5.4.09 Landbouwwegen autovrij maken, als ruggengraat voor alternatieve vervoersmodi tot naburige gemeente of vervoersgebieden.
              10. Blz. 497 B5.4.10 Opmaken van een masterplan voor parkings en signalisatie hierop afstemmen
              11. Blz. 498 B5.4.11 Onderzoeken verrichten naar de aanpassing van de tarieven voor bewonerskaarten (parkeerabonnementen, 2e parkeerkaart)
              12. Blz. 499 B5.4.12 Tijdsindicatoren en doelstellingen uitwerken om bepaalde aantrekkingspolen binnen centrum, binnen x minuten bereikbaar te houden van stadsrand
              13. Blz. 500 B5.4.13 Aanpakken van sluipverkeer door slimme technologie (ANPR camera)
              14. Blz. 501 B5.4.14 Uitbouwen van een dienst smart city/stadsinnovatie
              15. Blz. 502 B5.4.15 Inspelen op digitale vernieuwing en innovatieve initiatieven
        6. Blz. 503 Doelstelling B6: Ons doelgericht veiligheidsbeleid zorgt voor een veilige leefomgeving
          1. Blz. 504 Omschrijving
          2. Blz. 505 Duurzame Ontwikkelingsdoelstellingen (SDG's)
          3. Blz. 506 Overzicht actieplannen
          4. Blz. 507 Actieplannen
            1. Blz. 508 AP B6.1 Halle vermindert de overlast door een preventieve en doordachte aanpak
              1. Blz. 509 B6.1.1 Opmaak van een instrument om overlast in te delen volgens type en gradatie zonder het specifiek karakter van de buurt uit het oog te verliezen.
              2. Blz. 510 B6.1.2 Uitvoeren van permanente scans inzake overlast op het Halse grondgebied om zodoende de ‘hotspots’ op een meer objectieve wijze vast te leggen.
              3. Blz. 511 B6.1.3 Efficiënt inzetten van cameratoezicht als complementair instrument in de aanpak van overlast.
              4. Blz. 512 B6.1.4 Gebruik van nudging om het gedrag van burgers op een subtiele wijze te beïnvloeden inzake de aanpak van overlast
              5. Blz. 513 B6.1.5 De (her)inrichting en ontwerp van (gedeelten van) het openbaar domein op basis van proactieve samenwerking met diverse diensten om preventief in te spelen op overlast in de stad.
              6. Blz. 514 B6.1.6 Realiseren van een eenvormige aanpak van overlastmeldingen en beleidsmatige sturing via vergunningen en toelatingen
              7. Blz. 515 B6.1.7 Renovatie en nieuwbouw van politiehuis Zennevallei
              8. Blz. 516 B6.1.8 Nemen van extra maatregelen, zowel preventief als repressief, inzake sociale overlast
              9. Blz. 517 B6.1.9 ANPR camera voorzien in kader van overlastbestrijding
            2. Blz. 518 AP B6.2 Halle investeert in een veilige speel- en schoolomgeving.
              1. Blz. 519 B6.2.1 Uitvoeren van een studie naar de uitbouw van een speelweefsel dat alle formele en informele (speel)plekken voor kinderen en jongeren via veilige en toegankelijke routes met elkaar verbindt.
              2. Blz. 520 B6.2.2 Realiseren van een veilige schoolomgeving door ingrepen op het openbaar domein en campagnes
              3. Blz. 521 B6.2.3 Onderzoek verrichten naar mogelijkheden om zwaar vervoer te weren tijdens begin en einde van schooltijden
        7. Blz. 522 Omschrijving
      3. Blz. 523 Wendbare stadsorganisatie
        1. Blz. 524 Omschrijving
        2. Blz. 525 Doelstelling W1: Doelstellingen van de organisatie zijn doorleefd
          1. Blz. 526 Omschrijving
          2. Blz. 527 Duurzame Ontwikkelingsdoelstellingen (SDG's)
          3. Blz. 528 Overzicht actieplannen
          4. Blz. 529 Actieplannen
            1. Blz. 530 AP W1.1 De beleidsdoelstellingen zijn gedragen en vormen de basis voor het dagelijks handelen
              1. Blz. 531 W1.1.1 Ontwikkelen van een communicatieplan in kader van de beleidsdoelstellingen
              2. Blz. 532 W1.1.2 Betrekken van de beleidsdoelstellingen in het competentiemanagement
              3. Blz. 533 W1.1.3 Duidelijk maken op welke manier de individuele medewerker bijdraagt aan de doelstellingen via medewerkersfiches
              4. Blz. 534 W1.1.4 Opmaken van een visualisatie en slagzin als ondersteuning om de beleidsdoelstellingen te communiceren
              5. Blz. 535 W1.1.5 Beleidsdoelstellingen verbinden in verslaggeving, besluitvorming en dossieropbouw.
              6. Blz. 536 W1.1.6 Medewerkers actief aan het woord laten bij het communiceren van diensten, producten, projecten.
            2. Blz. 537 AP W1.2 Onze organisatie ademt de strategische engagementen: duurzaamheid, toegankelijkheid, innovatie en kindvriendelijkheid
              1. Blz. 538 W1.2.1 Ambassadeurs binnen de organisatie aanstellen die affiniteit en/of expertise hebben binnen de transversale engagementen.
              2. Blz. 539 W1.2.2 De ambassadeurs ontwikkelen een visie en methodiek om de transversale engagementen ingang te laten vinden binnen de gehele organisatie.
              3. Blz. 540 W1.2.3 Opvolging van de transversale engagementen via een uitgewerkte methodiek van de actierealisatie.
              4. Blz. 541 W1.2.4 De inbedding van de transversale engagementen in de dagelijkse werking verzekeren via interne kennisopbouw.
            3. Blz. 542 AP W1.3 Op basis van rationele en onderbouwde gegevens creëren en funderen we beleidsdoelstellingen
              1. Blz. 543 W1.3.01 De visie en missie van de organisatie uitdragen.
              2. Blz. 544 W1.3.02 Jaarlijkse externe rapportering over de doelstellingenrealisatie op een toegankelijke manier.
              3. Blz. 545 W1.3.03 Jaarlijkse interne rapportering over de doelstellingenrealisatie op een toegankelijke manier.
              4. Blz. 546 W1.3.04 Via maandelijkse beleidscolleges bewaken het managementteam en het college de voortgang van de doelstellingen en actieplannen.
              5. Blz. 547 W1.3.05 Koppelen van een verantwoordelijke aan elk actieplan
              6. Blz. 548 W1.3.06 Bepalen van boordtabellen op clusterniveau
              7. Blz. 549 W1.3.7 Verder bouwen aan en bijsturen van datasets voor organisatiebrede monitoring
              8. Blz. 550 W1.3.08 Organiseren van een jaarlijkse inspiratiedag om betrokkenheid, gedragenheid en verdere ontwikkeling van de meerjarenplanning kracht bij te zetten.
              9. Blz. 551 W1.3.9 Organiseren van een jaarlijkse inspiratiedag - vormingsbeleid
              10. Blz. 552 W1.3.10 Opmaken van kwartaalrapportage over de dienstverlening aan het college
              11. Blz. 553 W1.3.11 Mystery visits of calls gebruiken om dienstverlening in kaart te brengen en te optimaliseren
              12. Blz. 554 W1.3.12 Inspelen op digitale vernieuwing en innovatieve initiatieven
        3. Blz. 555 Doelstelling W2: Doordachte processen zorgen voor effectieve en efficiënte doelstellingenrealisatie
          1. Blz. 556 Omschrijving
          2. Blz. 557 Duurzame Ontwikkelingsdoelstellingen (SDG's)
          3. Blz. 558 Overzicht actieplannen
          4. Blz. 559 Actieplannen
            1. Blz. 560 AP W2.1 We maken de omslag van een lijnorganisatie naar een projectorganisatie waarbij we uit het vertrouwde vakgebied durven treden
              1. Blz. 561 W2.1.01 Projectwerking faciliteren via de aanduiding van projectleiding binnen zowel de ambtelijke als de politieke organisatie.
              2. Blz. 562 W2.1.02 Evolueren van lijndirecteurs naar projectdirecteurs waarbij alle projecten toegewezen zijn.
              3. Blz. 563 W2.1.03 Het competentiemanagement afstemmen op de projectorganisatie.
              4. Blz. 564 W2.1.04 In kaart brengen van processen waarbij voorcontrole verschoven kan worden naar beheersingsmaatregelen later in het proces.
              5. Blz. 565 W2.1.05 Implementeren van processen waarbij voorcontrole verschoven kan worden naar beheersingsmaatregelen later in het proces.
              6. Blz. 566 W2.1.06 Een gezamenlijk bureau voor het managementteam inrichten om de afstemming tussen de directeurs te versterken.
              7. Blz. 567 W2.1.07 Aanduiden van een programmaleider die de beleidsmatige coördinatie tussen de projecten opvolgt.
              8. Blz. 568 W2.1.08 Ontwikkelen van een toolbox in het kader van projectmanagement
              9. Blz. 569 W2.1.09 Opzetten van een ondersteuningsmodel voor medewerkers bij het opzetten, uitvoeren en afsluiten van projecten
              10. Blz. 570 W2.1.10 Programmamanagement introduceren op basis van een monitoringstool
              11. Blz. 571 W2.1.11 Organiseren van organisatiebrede opleidingen rond projectmanagement
            2. Blz. 572 AP W2.2 De processen zijn zowel efficiënt als doeltreffend
              1. Blz. 573 W2.2.01 Uitvoeren van een Quick-scan over de huidige processen
              2. Blz. 574 W2.2.02 Meest kritische processen onderwerpen aan een doorgedreven analyse
              3. Blz. 575 W2.2.03 Vanuit de analysefase overgaan tot ondersteuning bij onze diensten teneinde over te gaan tot procesoptimalisatie al dan niet via projectmanagement.
              4. Blz. 576 W2.2.04 Duidelijk benoemen wat er met de gerealiseerde tijd ingevolge de optimalisatie zal gebeuren.
              5. Blz. 577 W2.2.05 Optimalisatie van de postverwerking door de installatie van een digitaal postverwerkingssysteem.
              6. Blz. 578 W2.2.06 Jaarlijkse optimalisatie van 3 complexe processen om de efficiëntie van de dienstverlening te verhogen (vb: postverwerkingssysteem, archiefbeheersysteem, inname openbaar domein, aankoopbeleid.)
              7. Blz. 579 W2.2.07 Door digitalisering de werking van de buitenschoolse kinderopvang efficiënter maken.
              8. Blz. 580 W2.2.08 Online betalingssystemen onderzoeken en implementeren
              9. Blz. 581 W2.2.09 Optimalisatie van de financiële processen met een focus op klantgerichtheid.
              10. Blz. 582 W2.2.10 Optimalisatie van de processen om betalingsachterstanden en verwijlintresten te vermijden.
              11. Blz. 583 W2.2.11 Optimaliseren van de interne structuur van de sector financiën
              12. Blz. 584 W2.2.12 Optimaliseren van processen binnen de cluster burgerzaken en sociale dienst
              13. Blz. 585 W2.2.13 Digitaliseren van de verordenende Ruimtelijke plannen en extern ter beschikking stellen via het Uitwisselplatform DSI van de Vlaamse Overheid
              14. Blz. 586 W2.2.14 Sleutelprocessen van de organisatie in kaart brengen
            3. Blz. 587 AP W2.3 De medewerker is verantwoordelijk voor zijn processen. We handelen vanuit het willen, durven en kunnen.
              1. Blz. 588 W2.3.1 In kaart brengen van de processen en middelen die kunnen bijdragen tot eigenaarschap.
              2. Blz. 589 W2.3.2 Eigenaarschap verhogen door herziening van de in kaart gebrachte middelen en processen.
              3. Blz. 590 W2.3.3. Eigenaarschap leggen bij de projectbeheerder door zijn beslissingsbevoegdheid te verhogen over financiële, facilitaire en organisatorische middelen
              4. Blz. 591 W2.3.4 Opmaken van de regels van interne controle van de financiële processen met aandacht voor een goede mix tussen werkbaarheid en organisatiebeheersing.
              5. Blz. 592 W2.3.5 Implementeren van een nieuw financieel pakket waarbij vertrokken wordt vanuit een decentrale opstelling met meer beheerruimte voor de clusterverantwoordelijke.
              6. Blz. 593 W2.3.6 Periodiek uitvoeren van een eigenaarschapscan op basis van een nulmeting.
            4. Blz. 594 AP W2.4 De sectoren Dienstverlening, Samenleving en Stadsontwikkeling zijn ontzorgd door de ondersteunende sectoren
              1. Blz. 595 W2.4.01 Algemeen - De ondersteunende sectoren nemen een proactieve rol op ten aanzien van de clusterverantwoordelijken door periodiek overleg om de behoeften en verwachtingen in kaart te brengen
              2. Blz. 596 W2.4.02 Algemeen- De ondersteunende sectoren ontwikkelen een interne werkingscatalogus en maken deze toegankelijk voor de medewerkers
              3. Blz. 597 W2.4.03 Financiën - Opzetten van digitalisering knipperlichtfuncties ter ondersteuning van de clusters.
              4. Blz. 598 W2.4.04 Financiën- Creëren van een set-up van flexibele budgettering om in te spelen op opportuniteiten of onverwachtse veranderingen.
              5. Blz. 599 W2.4.05 Financiën - Monitoring en transparante communicatie van de inkomsten naar de betrokken stakeholders.
              6. Blz. 600 W2.4.06 Financiën - Systematische financiële rapportage aan de clusterverantwoordelijken.
              7. Blz. 601 W2.4.07 Ondersteuning - Opstellen en uitwerken van een plan van aanpak op basis van de risicoanalyse informatieveiligheid.
              8. Blz. 602 W2.4.08 Ondersteuning - De kwaliteit van de besluitvormingsdossiers verhogen.
              9. Blz. 603 W2.4.09 Ondersteuning - Optimaliseren van de digitale mappenstructuur die rekening houdt met interne en externe coproductie in het kader van informatiebeheer.
              10. Blz. 604 W2.4.10 Ondersteuning - Digitaliseren van vastgoeddossiers voor een betere ontsluiting en raadpleging voor de interne klanten.
              11. Blz. 605 W2.4.11 Ondersteuning - Uitbreiden van een notuleringssysteem met een stemsysteem en ontsluiten van de informatie conform de principes van open data.
              12. Blz. 606 W2.4.12 Facility - Onderzoek en eventuele implementatie van IT beheerssoftware
              13. Blz. 607 W2.4.13 Facility - Bedrijfscontinuïteit garanderen door de opbouw van een ICT-infrastructuur
              14. Blz. 608 W2.4.14 Facility- Opstellen van een veiligheidsregister per gebouw.
              15. Blz. 609 W2.4.15 Facility - Communicatie van het overzicht en de informatie over interventiecontracten/ permanentie 24/7
              16. Blz. 610 W2.4.16 Ondersteuning - Bewaren en beheren van het digitaal en papieren archief
            5. Blz. 611 AP W2.5 We communiceren eenvormig en duidelijk (Intern)
              1. Blz. 612 W2.5.1 Ontwikkelen en implementeren van een communicatie- en conversatiestijl voor de hele organisatie.
              2. Blz. 613 W2.5.2 Evolueren naar netwerkmodel voor communicatie door een aangepaste positionering van de cluster communicatie.
              3. Blz. 614 W2.5.3 Uitbreiden, optimaliseren en periodiek evalueren van het crisiscommunicatieteam.
              4. Blz. 615 W2.5.4 Uitwerken van een draaiboek voor crisiscommunicatie. Bij incidenten worden de online kanalen ingezet voor accurate crisiscommunicatie, die onder leiding van het CBS/VB wordt gevoerd
              5. Blz. 616 W2.5.5 Content dienstoverschrijdend beheren door het clusteren van accounts voor socialemediakanalen en stedelijke subwebsites
              6. Blz. 617 W2.5.6 Consequent toepassen van de huisstijlen van de stad en van de academies
              7. Blz. 618 W2.5.7 Overschakelen van gedrukte advertenties naar doelgroepgerichte digitale advertentiesets.
            6. Blz. 619 AP W2.6 Slagkrachtige organisatie door optimale samenwerking tussen administratie en politiek
              1. Blz. 620 W2.6.1 Investeren in een efficiënte overlegstructuur tussen college en ambtelijke organisatie
              2. Blz. 621 W2.6.2 Voorzien van een aangepaste commissiewerking, waarbij elk gemeenteraadslid dossiers kan agenderen
              3. Blz. 622 W2.6.3 Systematische financiële en beleidsmatige rapportage aan de gemeenteraadsleden.
              4. Blz. 623 W2.6.4 Maandelijks rapporteren aan het schepencollege inzake het meldingenbeheer
            7. Blz. 624 AP W2.7 De schulden zijn verder afgebouwd door een doordacht beheer van de financiële middelen
              1. Blz. 625 W2.7.1 Het bestuur gaat de bestaande belastings-, retributie- en subsidiereglementen kritisch na en past ze aan waar nodig
              2. Blz. 626 W2.7.2 Ontwikkelen van een digitale stedelijke codex, waarin alle belastings-, subsidie- en andere reglementen worden opgenomen
              3. Blz. 627 W2.7.3 Periodiek evalueren van bestaande financiële praktijken.
              4. Blz. 628 W2.7.4 Behouden van de jaarlijkse dotatie aan alle kerkbesturen
            8. Blz. 629 AP W2.8 De organisatie benut ten volle de gegevens, knowhow en expertise van andere besturen met als doel efficiënter, effectiever en kwaliteitsvoller te werken
              1. Blz. 630 W2.8.1 Binnen het aankoopbeleid wordt maximaal gebruik gemaakt van raamcontracten
              2. Blz. 631 W2.8.2 Benchmarkonderzoek uitvoeren op clusterniveau of teamniveau met organisaties in vergelijkbare steden.
              3. Blz. 632 W2.8.3 Synergiën opzoeken, al dan niet met naburige gemeenten, om expertise te bundelen
            9. Blz. 633 AP W2.9 De organisatie onderscheidt zich op gebied van effectiviteit, integriteit, kwaliteit en efficiëntie
              1. Blz. 634 W2.9.1 Uitwerken van een gedragen organisatiebeheersingssysteem op basis van een intern, organisatiebreed participatief traject.
              2. Blz. 635 W2.9.2 Jaarlijkse selectie van 2 thema’s binnen organisatiebeheersing en deze verder vorm geven via concrete acties.
              3. Blz. 636 W2.9.3 Jaarlijks uitwerken van minimaal 2 acties per thema van de leidraad organisatiebeheersing
              4. Blz. 637 W2.9.4 Organisatie van een tussentijdse bevraging over het organisatiebeheersingssysteem in 2022 om bijsturing mogelijk te maken
              5. Blz. 638 W2.9.5 Systematische opvolgen van klachten met het oog op het optimaliseren van dienst- en hulpverlening naar burgers toe
              6. Blz. 639 W2.9.6 Bestaande initiatieven inzake kwaliteitsbeleid evalueren in het licht van interne en externe ontwikkelingen en verbeteracties formuleren
              7. Blz. 640 W2.9.7 Opmaken van een organisatiebreed kwaliteitskader.
              8. Blz. 641 W2.9.8 Evaluatie- en monitoringinitiatieven inzake kwaliteit opzetten en versterken door regelmatige rapportage.
              9. Blz. 642 W2.9.9 Uitwerken nieuwe en herwerken bestaande procedures ikv kwalitatieve werking
        4. Blz. 643 Doelstelling W3: Stad Halle is een aantrekkelijke werkgever
          1. Blz. 644 Omschrijving
          2. Blz. 645 Duurzame Ontwikkelingsdoelstellingen (SDG's)
          3. Blz. 646 Overzicht actieplannen
          4. Blz. 647 Actieplannen
            1. Blz. 648 AP W3.1 De werkomgeving stimuleert en motiveert medewerkers om organisatiedoelstellingen te realiseren
              1. Blz. 649 W3.1.1 Bouwen van een nieuwe stedelijke werkplaats
              2. Blz. 650 W3.1.2 Ontwikkelen van een beleid rond het plaats- en tijdsonafhankelijk werken (PTOW)
              3. Blz. 651 W3.1.3 Randvoorwaarden vervullen die noodzakelijk zijn om het plaats- en tijdsonafhankelijk werken (PTOW) in te voeren
              4. Blz. 652 W3.1.4 Inrichten van multifunctionele ruimtes om onze eigen gebruikte ruimte te beperken. Vrije ruimte vermarkten of verhuren aan derden.
              5. Blz. 653 W3.1.5 Noodzakelijke werken doorvoeren in het braliongebouw
              6. Blz. 654 W3.1.6 Esthetisch opwaarderen van het patrimonium ikv profilering/statuut van de stadsgebouwen.
              7. Blz. 655 W3.1.7 Sociaal Huis en Administratief Centrum OCMW verhuren aan relevante partners voor bestuur
            2. Blz. 656 AP W3.2 We willen een cultuur creëren waar medewerkers hun loopbaan in handen durven nemen.
              1. Blz. 657 W3.2.1 Onderzoek verrichten naar de mogelijkheid om ons personeel kansen te bieden om meer ingezet te worden op basis van interesse en talenten ipv enkel op basis van competenties
              2. Blz. 658 W3.2.2 Opzetten van proefprojecten mbt functierotatie
              3. Blz. 659 W3.2.3 Ontwikkelen van proefprojecten rond leeftijdsbewust personeelsbeleid
              4. Blz. 660 W3.2.4 Leidinggevende ondersteunen en ontwikkelingskansen bieden opdat ze hun rol maximaal kunnen opnemen en we komen tot sterk leiderschap
              5. Blz. 661 W3.2.5 Bijscholen van medewerkers in functie van nieuwe tendensen, vertrekkende vanuit de organisatiedoelstellingen en competentiemanagement
              6. Blz. 662 W3.2.6 Aanwezige kennis delen, verduurzamen (nascholing) en opbouwen
            3. Blz. 663 AP W3.3 Samen zorgen we voor een gezond, aangenaam, en dynamisch werkklimaat
              1. Blz. 664 W3.3.1 Uitwerken van een sociale dienst voor het personeel
              2. Blz. 665 W3.3.2 Evolueren van verzuimbeleid naar een aanwezigheidsbeleid waar ruimte is voor beloning en met extra aandacht voor kort verzuim, re-integratie van langdurige afwezigen. Metingen en signalen als middel om pro-actief te werken.
              3. Blz. 666 W3.3.3 Verhogen van het welbevinden van onze medewerkers door in te zetten op het fysisch en psychisch welzijn
              4. Blz. 667 W3.3.4 Conformeren van de wettelijke verplichtingen inzake welzijn op het werk.
              5. Blz. 668 W3.3.5 Aanstellen van vertrouwenspersonen en een structuur opzetten voor opvolging intervisie
              6. Blz. 669 W3.3.6 Systematisch acties opzetten in kader van interne preventie
            4. Blz. 670 AP W3.4 Door een positieve uitstraling positioneert de organisatie zich beter op de arbeidsmarkt.
              1. Blz. 671 W3.4.1 Evalueren van wervings- en selectieprocedures, en nagaan of er nieuwe selectietechnieken of alternatieve wervingskanalen geïntroduceerd kunnen worden.
              2. Blz. 672 W3.4.2 Optimaliseren van het onthaalbeleid opdat elke medewerker op maat van zijn functie een gepast starttraject kan doorlopen.
              3. Blz. 673 W3.4.3 Ontwikkelen en uitbouwen van een actueel stagebeleid
              4. Blz. 674 W3.4.4 Stimuleren van duurzaam woon-werk verkeer voor een vlotte bereikbaarheid als werkgever.
              5. Blz. 675 W3.4.5 Onderzoeken van de mogelijkheden om ons competitief op de arbeidsmarkt te positioneren
              6. Blz. 676 W3.4.6 Het personeel is een weerspiegeling van de Halse beroepsactieve bevolking met oog voor specifieke doelgroepen
              7. Blz. 677 W3.4.7 Onderzoeken van mogelijkheden tot de uitbouw van recreatieve ruimtes in de werkomgeving
              8. Blz. 678 W3.4.8 Stad Halle als sterk merk via employee branding
            5. Blz. 679 AP W3.5 Veelzijdige en boeiende interne communicatie verbindt medewerkers en de organisatie.
              1. Blz. 680 W3.5.1 Organisatiebrede overlegstructuren opvolgen en bijsturen
              2. Blz. 681 W3.5.2 Lanceren van een communicatiekanaal waarmee medewerkers binnen een organisatie snel nieuws en kennis kunnen lezen, delen en bespreken.
              3. Blz. 682 W3.5.3 Opzetten van een medewerkerspanel waaraan we organisatiebrede vraagstukken voorleggen.
              4. Blz. 683 W3.5.4 Opstellen van een e-mailbeleid voor de organisatie
              5. Blz. 684 W3.5.5 Lanceren van een medewerkersmagazine om het gemeenschapsgevoel en de betrokkenheid van personeelsleden te versterken.
        5. Blz. 685 Doelstelling W4: De stad geeft graag het voorbeeld over hoe we onze organisatie en onze stad duurzamer kunnen maken
          1. Blz. 686 Omschrijving
          2. Blz. 687 Duurzame Ontwikkelingsdoelstellingen (SDG's)
          3. Blz. 688 Overzicht actieplannen
          4. Blz. 689 Actieplannen
            1. Blz. 690 AP W4.1 Kwaliteit en duurzaamheid zijn de rode draad in het beheer van het patrimonium
              1. Blz. 691 W4.1.01 Uitvoeren van een duurzaamheidstoets bij investeringen in technische installaties en in het onderhoud van de infrastructuur
              2. Blz. 692 W4.1.02 Inventariseren van onze gebouwen en onderwerpen van deze gebouwen aan een evaluatie en conditiemeting
              3. Blz. 693 W4.1.03 Inventariseren van de interventies binnen ons patrimonium
              4. Blz. 694 W4.1.04 Evolueren van een reactief naar een proactief facilitymanagement van onze gebouwen.
              5. Blz. 695 W4.1.05 Inventariseren en analyse van de vastgoedportefeuille
              6. Blz. 696 W4.1.06 Toepassen van het duurzaamheidsprincipe bij investeringen in ons patrimonium ten gunste van de dienstverlening
              7. Blz. 697 W4.1.07 Uitbouwen van een gedegen energieboekhouding en deze transparant maken met een dashboard.
              8. Blz. 698 W4.1.08 Afsluiten van energieprestatiecontracten bij nieuwbouw of stookplaatsrenovatie
              9. Blz. 699 W4.1.09 Genereren van groene energie op het eigen stadspatrimonium
              10. Blz. 700 W4.1.10 Uitvoeren van energie audits in gebouwen en op basis van de resultaten gepaste acties uitwerken
              11. Blz. 701 W4.1.11 Letterlijk 'groener' maken van het eigen patrimonium
              12. Blz. 702 W4.1.12 Gebouwen energiezuinig maken (folies, kringen, ketels,…)
            2. Blz. 703 AP W4.2 Onze aankoopprocedure is afgestemd op de maatschappelijke evoluties inzake duurzaamheid.
              1. Blz. 704 W4.2.1 Uitvoeren van een duurzaamheidscan voor het bestaand wagenpark
              2. Blz. 705 W4.2.2 Behouden van de erkenning als Fairtrade-gemeente
              3. Blz. 706 W4.2.3 Verrichten van een onderzoek naar mogelijkheden tot aankoop met hierin duurzaamheidsprincipes en/of sociale clausulering verwerkt.
              4. Blz. 707 W4.2.4 Uitbreiden van een lerend netwerk van lokale besturen en andere actoren rond sociale clausulering in overheidsopdrachten, lokale diensteneconomie, en maatschappelijk verantwoord aanbesteden.
              5. Blz. 708 W4.2.5 Organiseren van overleg en infosessies rond de mogelijkheden van aanbesteden met sociale impact
              6. Blz. 709 W4.2.6 Fungeren als aanspreekpunt voor de lokale besturen van de regio Zuidwest Rand wat betreft aanbesteden en aankopen met sociale impact
            3. Blz. 710 AP W4.3 Iedere medewerker draagt duurzaamheid hoog in 't vaandel
              1. Blz. 711 W4.3.1 Organiseren van minimaal 2 acties per jaar inzake duurzaamheid vanuit de werkgroep ecoligent
              2. Blz. 712 W4.3.2 Organiseren van vormingsinitiatieven voor het personeel inzake duurzaamheid
            4. Blz. 713 AP W4.4 De duurzame ontwikkelingsdoelstellingen (SDG’s) zijn de belangrijkste richtlijnen voor het duurzaamheids- en ontwikkelingsbeleid.
              1. Blz. 714 W4.4.1 Matchen van de strategische doelen van de organisatie en de duurzame ontwikkelingsdoelstellingen om bijsturing in kader van duurzaamheid en ontwikkeling mogelijk te maken.
              2. Blz. 715 W4.4.2 Ontwikkelen van een organisatiebreed draagvlak met betrekking tot de SDG’s
              3. Blz. 716 W4.4.3 Uitwerken van een strategische planning om de stad CO2-neutraal te maken (planning 2030)
              4. Blz. 717 W4.4.4 Informeren en sensibiliseren van burgers via periodieke acties omtrent de SDG's
              5. Blz. 718 W4.4.5 Voorzien van een toelage voor ontwikkelingsprojecten in het zuiden
              6. Blz. 719 W4.4.6 Onderschrijven van het lokaal energie - en klimaatpact
              7. Blz. 720 W4.4.7 Themabrede initatieven nemen in kader van het lokaal energie-en klimaatpact
      4. Blz. 721 Transversale engagementen
        1. Blz. 722 Algemeen
        2. Blz. 723 Toegankelijk
          1. Blz. 724 Omschrijving
          2. Blz. 725 Stand van zaken
        3. Blz. 726 Duurzaam
          1. Blz. 727 Omschrijving
          2. Blz. 728 Stand van zaken
        4. Blz. 729 Kindvriendelijk
          1. Blz. 730 Omschrijving
          2. Blz. 731 Stand van zaken
        5. Blz. 732 Innovatief
          1. Blz. 733 Omschrijving
          2. Blz. 734 Stand van zaken
    3. Acties
    4. Zoeken
    5. Publicatie bijlagen
    6. Contact
    7. PrivacyStatement
    8. Sitemap