Naar hoofdinhoud
Publicaties
>
Aanpassing meerjarenplan 2022
>
Acties
Verberg navigatie
Toon navigatie
Standaard contrast
Hoog contrast
Home
Beleidsdoelstelling
Dienstverlening & Verbinden
Leefbaar & Beleving
Wendbare stadsorganisatie
Transversale engagementen
Acties
Home
Beleidsdoelstelling
Dienstverlening & Verbinden
Leefbaar & Beleving
Wendbare stadsorganisatie
Transversale engagementen
Acties
Tonen
Acties (575)
B1.1.01 Samenwerken met en ondersteunen van een externe partner in kader van leegstandsbestrijding in het Halse commercieel centrum.
B1.1.02 Invoeren van een leegstandstaks in het kader van leegstandsbestrijding in het Halse commercieel centrum
B1.1.03 Mogelijkheden inzake vrijstellingen van leegstandstaks onderzoeken en (eventueel) implementeren om leegstand van handelsruimten tegen te gaan.
B1.1.04 Gratis parkeren op koopjesdagen mogelijk maken, zolang het parkeerbeleid van de stad in eigen beheer is.
B1.1.05 Organiseren van 14-daags overleg met handelaars tijdens grote werken in de binnenstad
B1.1.06 Promoten van de wekelijkse markten door het voorzien van specifieke animatie, mits het verhogen van de marktbijdrage
B1.1.07 Aanstellen van een centrummanager/leegstandsambtenaar ter ondersteuning van de lokale handelaars en de bestrijding van leegstand in het Halse commercieel centrum
B1.1.08 Voeren van marktpromotie om de markt aantrekkelijker te maken en nieuwe initiatieven mogelijk te maken
B1.1.09 Organiseren van infosessies voor lokale bedrijven en besturen omtrent de mogelijkheden tot maatschappelijk verantwoord ondernemen en zelf initiatieven nemen waar MVO en sociale economie elkaar kruisen
B1.1.10 Ondersteunen en bevorderen van handelskernversterking via de promotaks.
B1.1.11 Lokale publiciteit via slimme interactieve infozuilen
B1.1.12 Win je winkel" om leegstand tegen te gaan en startende ondernemers een duwtje in de rug te geven
B1.1.13 Subsidie 'Wonen boven winkel' met het oog op de verfraaiing en verduurzaming van handelspanden
B1.2.1 Toeristisch ontsluiten van de basiliek
B1.2.2 Inrichten van het toerismekantoor/bezoekerscentrum in het historisch stadhuis volgens de normen van Toerisme Vlaanderen
B1.2.3 Faciliteren van de samenwerking met toerisme in Brussel
B1.2.4 Uitwerken van St-Rochuskerk fase II (interieur - technieken en brandglasramen)
B1.2.5 Samenwerken met toerisme Vlaams-Brabant via een convenant om eigen toeristische trekpleisters in de kijker te stellen
B1.2.6 Opwaarderen van de regio Zennevallei door het aanbieden van extra culturele mogelijkheden opgezet door de IGS.
B1.3.01 Een hedendaags collectiebeleid realiseren door het afstoten, verwerven en het optimaal beheren en toegankelijk maken van collecties
B1.3.02 Restaureren van het Stahlhuthorgel in de basiliek
B1.3.03 De verhoging van het aantal online beschrijvingen van archief en museumstukken.
B1.3.04 De implementatie en eventueel uitbreiden van modules van GIAS (vroeger ABS) als ontsluitingstool voor het stadsarchief
B1.3.05 Het digitaliseren van bronnenmateriaal met het oog op toegankelijkheid en goede bewaring
B1.3.06 Organiseren van wisselende museale presentaties
B1.3.07 Integreren van het boeken- en tijdschriftenklassement in de bibliotheekcatalogus
B1.3.08 Voorzien van de nodige karaktervolle informatieborden om onze burgers en toeristen te informeren over het verschillende erfgoed in onze stad.
B1.3.09 Realiseren van een nieuwbouw aan het historisch stadhuis
B1.3.10 Ondersteunen van acties om ons erfgoed en cultuur in de kijker te stellen via een toelage aan cultuurregio Pajottenland-Zennevallei
B1.3.11 Ondersteunen van de Koninklijke Geschied- en oudheidkundige kring via een toelage
B1.3.12 Restaureren van de kerk te Essenbeek
B2.1.1 Afstemmen en ruimer bekend maken van het aanbod aan dagevenementen in de stad
B2.1.2 Uitbreiden van de evenementen voor de ‘sporters beleven meer awards’
B2.1.3 Evalueren en optimaliseren van het evenementenloket.
B2.1.4 Duurzaam organiseren van stadsevenementen
B2.1.5 Organiseren van een inwonersdrink
B2.1.6 Organiseren van een openluchtcinema in de zomer
B2.1.7 Projectsubsidie actualiseren ter ondersteuning van vernieuwende initiatieven en evenementen
B2.1.8 Ondersteunen van verenigingen via cultuurfestival Halle
B2.2.1 Het stedelijk blad ‘info Halle’ krijgt een nieuwe naam en wordt nog steviger op de kaart gezet als stadsmagazine.
B2.2.2 Opzetten van een jaarlijkse zomercampagne Beleef Halle met #Halledaarheen om de belevingswaarde van Halle actief uit te dragen.
B2.2.3 Ondersteunen van de cluster Cultuur, Toerisme en bibliotheek bij het ontwikkelen van communicatiestrategieën die de (cultuur)beleving in onze stad actief uitdragen
B2.2.4 Opzetten van een communicatieplan dat jaarlijks één hoogtepunt van Halle actief uitdraagt.
B2.2.5 Voorzien van een meertalige communicatie binnen de lijnen van het bestaande taalbeleid voor toerisme
B2.2.6 Plaatsen van informatieborden bij groenaanleg en speelterreinen
B2.3.01 Realiseren van een openluchtspeelfontein met verschillende doelstellingen: recreatie, ontmoeting en sport & spel.
B2.3.02 Opstellen van een beheersplan voor straatmeubilair
B2.3.03 Opmaken van een masterplan openbaar domein.
B2.3.04 Inventariseren van de bestaande monumenten & standbeelden en hieraan een onderhoudsprogramma koppelen
B2.3.05 Ontwikkelen van een globale visie om onze standbeelden en monumenten te verlichten op een duurzame en sfeervolle manier.
B2.3.06 Inrichten van een rouwruimte voor kinderen en jongeren op Halse kerkhoven
B2.3.08 Integreren van jongerenkunst in het landschapspark
B2.3.09 Ondersteunen van JC Stroppen voor de bouw van een toegankelijke speeltuin voor kinderen met een beperking
B2.3.10 Voorzien van een kunstwerk van Maurice Cochez
B2.3.11 Onderzoek voeren naar en de herinrichting van het Claesplein te Lembeek
B2.3.7 Realiseren van (bespeelbare) kunst in de openbare ruimte door jaarlijks 1 project uit te werken.
B2.4.01 Opstarten van een specialisatietraject en navormingsplannen in de stedelijke academies
B2.4.02 Het vrijetijdsaanbod nauwer betrekken op welzijn en zorg binnen de thema's vermaatschappelijking van de zorg en buurtgericht werken
B2.4.03 Creëren van een laagdrempelig (vormings)aanbod rond literaire creatie en woord in samenwerking met de stedelijke academie, CC 't Vondel en de cluster jeugd.
B2.4.04 Meer en vaker een cultureel aanbod op locatie realiseren, samen met en bij de Hallenaren zelf
B2.4.05 Uitbreiden van het speelplein Joepie
B2.4.06 Uitbreiden van het aanbod aan activiteiten en plekken om te ‘chillen’ voor tieners.
B2.4.09 Fietsen promoten op maat van verschillende doelgroepen
B2.4.10 Ondersteunen van sportprojecten met een vernieuwend karakter en/of met een toegevoegde waarde en/of bijdragen tot de bevordering van de sport in Halle.
B2.4.11 Opstellen van bewegwijzerde loop-, wandel-, en mountainbikeroutes met een duidelijke vermelding van het aantal km
B2.4.12 Uitbreiden van het aanbod aan laagdrempelige cursussen rond digitale vaardigheden
B2.4.13 Inrichting van een mediatheek met focus op beleving en uitbreiden van de collectie met games en het inrichten van een interactieve gamehoek
B2.4.14 Investeren in betere ondersteuning voor de sportclubs
B2.4.15 Ons deeltijds kunstonderwijs komt regelmatig “naar buiten” met haar leerlingen en leerkrachten via tentoonstellingen, optredens en openbare examens.
B2.4.16 Ondersteuning van culturele verenigingen via betoelaging
B2.4.17 Aanmoedigen en ondersteunen van nieuwe sportevenementen met de Projectsubsidie kampioenschappen.
B2.4.18 Ondersteunen van sportwedstrijden in samenwerking met externe partners
B2.4.19 Opzetten van een project rond ontmoeting, ontwikkeling en creatief ondernemen in een duurzaam klimaat
B2.4.20 WK Gravel zet de stad sportief en toeristisch op de kaart
B2.4.7 Uitbreiden van de mobiele speelpleinwerking. Alle wijken en speelstraten krijgen bezoek van de sport- en spelkar.
B2.4.8 Realiseren van een fietsbib om kinderfietsen op een laagdrempelige manier uit te lenen.
B2.5.01 Verbeteren van de sportinfrastructuur en omgeving van Avenir Lembeek
B2.5.02 Renoveren en herinrichten van de centrumbibliotheek
B2.5.03 Voorzien van infrastructuur en materiaal om kwaliteitsvolle lessen te kunnen bieden
B2.5.04 Restauratie - renovatie en herbestemming van de Paterskerk als multifunctionele ruimte
B2.5.05 Vernieuwen van de parketvloer en tribune in ’t Vondel
B2.5.06 Vernieuwen dak en inrichten zolder oud-Jezuïetencollege
B2.5.07 Realiseren van een project voor gebouw De Bres
B2.5.08 Ter beschikking stellen van een extra repetitieruimte op weekavonden
B2.5.09 De realisatie van multifunctionele lokalen ondersteunen via de aanleg van nutsvoorziening en voorzien van een omheining
B2.5.10 Jaarlijks 2 speelterreinen renoveren of bouwen. Bij de vervanging van speeltoestellen wordt er rekening gehouden met speeltoestellen voor kinderen met een beperking.
B2.5.11 Realiseren van 4 hondenloopweides
B2.5.12 Vervangen van het historisch beschermd buitenschrijnwerk in het oud-Postgebouw
B2.5.13 Investeren in de Halse sportinfrastructuur
B2.5.14 Actualiseren van het subsidiereglement bouwen en verbouwen
B2.5.15 Uitwerken van de (Servais)academie van de toekomst
B3.1.01 Infrastructureel versterken en inrichten van meer zones 30
B3.1.02 Mogelijkheden van buurtparkeren onderzoeken op parkeergelegenheid van OCMW- en stadsgebouwen alternerend aan de eigen werking.
B3.1.04 Masterplan openbare verlichting opmaken na evaluatie van het pio-project.
B3.1.05 Realiseren van de Zennebrug en aanpassingen in functie van de andere bruggen
B3.1.06 Investeren in wegenis en rioleringswerken. Er wordt jaarlijks een lijst opgemaakt en geëvalueerd betreffende deze werken.
B3.1.07 Investeren in structureel onderhoud om de kwaliteit van het openbaar domein te waarborgen. Er wordt jaarlijks een lijst opgemaakt en geëvalueerd betreffende het structureel onderhoud van het openbaar domein.
B3.1.08 Opmaken van een beheersplan inzake het openbaar domein
B3.1.09 Opmaken van een riooldatabank
B3.1.10 Door wegdekmonitoring zorgen we voor een efficiënte planning van wegeniswerken
B3.1.11 Levendige, klimaatrobuuste en autoluwe buurten creëren waar je aangenaam kan wonen, wandelen en fietsen - Leefbuurten
B3.1.12 Heraanleggen van de vijver en omgeving aan Centrum Van Koekenbeek
B3.1.13 Opvolgen en implementeren van de rioleringsreductiedoelstellingen
B3.1.3 Samen met inwoners tijdelijk inrichten van straten als ontmoetingsplaats - Leefstraten
B3.2.1 Aandeel inwoners dat woont binnen 400m van buurtgroen verhogen door het buurtgroen in kaart te brengen en bijkomend buurtgroen en bomen te voorzien.
B3.2.2 Installeren van een waterkeringssysteem op de Basiliekstraat
B3.2.3 Aanleg van nieuwe en onderhoud van bestaande bufferbekken
B3.2.4 Van verharde zones naar sponzige ruimtes ten behoeve van waterhuishouding en het ecologisch herstel
B3.3.1 Intensifiëren van het Plan Boommarter
B3.3.2 Herwerken van de subsidie 'aankoop natuurgebieden'.
B3.3.3 Gerichte samenwerkingsverbanden aangaan met partners om de lokale biodiversiteit te versterken
B3.3.4 Lokale natuurverenigingen ondersteunen in acties waarbij ze uitvoering geven aan stedelijke doelstellingen.
B3.3.5 Actualiseren van het subsidiereglement 'aanplanten en onderhouden van kleine landschapselementen'.
B3.3.6 Organiseren van (actieve en passieve) sensibiliseringacties inzake biodiversiteit.
B3.3.7 Renoveren en onderhouden van gebouwen vanuit een diervriendelijke invalshoek.
B3.4.01 Promoten en faciliteren van geveltuinen of verticale tuinen.
B3.4.02 Groen in het straatbeeld integreren bij elk structureel onderhoud.
B3.4.03 Kleinfruit aanplanten langs wandelwegen en -paden.
B3.4.04 Systematisch delen van het Zennepad realiseren – Landschapspark
B3.4.05 Organiseren van boomplantacties
B3.4.06 Realiseren van verbindingscorridors om de groene longen in de stad te versterken
B3.4.07 Opwaarderen van de kleine Zenne en de Zenneweide
B3.4.08 Realiseren van het pio-project
B3.4.09 Meten van de luchtvervuiling en op basis hiervan gerichte acties ondernemen
B3.4.10 Voeren van een pro-actief grond en pandenbeleid voor de realisatie van de lange termijnvisie op vlak van ruimte en mobiliteit waarbij invulling wordt gegeven op basis van de scan van de Vlaamse Bouwmeester
B3.5.01 Hanteren van een bewuste prijsstrategie op afvalzakken om de hoeveelheid afval die verbrand wordt jaarlijks te laten dalen.
B3.5.02 Aanmoedigen van thuiscomposteren door maximaal kringloopelementen in het openbaar domein te integreren en thuiscompostering aan te moedigen via educatie en gesubsidieerde verkoop van onder meer compostvaten en –bakken
B3.5.03 Inzetten op afvalpreventie en duurzaamheid door het behouden van de actieve rol binnen Intradura en uitwerking van de voorstellen in het kader van het memorandum
B3.5.04 Introduceren van slim afvalbeheer
B3.5.05 Actualiseren en uitbreiden (textielinzameling) van het subsidiereglement waarbij verenigingen aangemoedigd worden om zwerfvuilacties te ondernemen.
B3.5.06 Uitbouwen van een nieuw, goed georganiseerd en toegankelijk recyclagepark waar de sorteerder financieel beloond wordt op basis van een eerlijk diftarsysteem
B3.5.07 Jaarlijks op minstens 3 locaties glascontainers ondergronds brengen
B3.5.08 Samenwerkingen aangaan om zoveel mogelijk afval te hergebruiken en sociale economie te stimuleren.
B3.5.09 Ondergrondse vuilbakken verplichten in bouwaanvragen van meer dan X woonentiteiten
B3.5.10 Evolueren naar een harde aanpak van sluikstorten.
B3.5.11 Organiseren van jaarlijkse pop-up recyclageparken in verschillende wijken.
B3.6.1 Opmaken van een stedenbouwkundig inrichtingsplan, landschapsontwerp en architectuurontwerp voor site De Bres ism de Vlaamse bouwmeester
B3.6.2 Realiseren van een verzamelgebouw
B3.6.3 Verder uitbouwen van het landschapspark met aandacht voor sport en recreatie
B3.6.4 Realiseren van een duurzame sporthal
B4.1.1 Hanteren van de resultaten van de Vlaamse bouwmeesterscan als leidraad voor de nieuwe stadsplanning.
B4.1.2 Onderzoek naar alternatieve energievoorziening op het grondgebied van de stad
B4.1.3 Burgers stimuleren om duurzaam te bouwen
B4.1.4 Uitbouw van een data driven lokaal bestuur
B4.1.5 Behoefte analyse uitvoeren mbt twin city en datawarehouse toepassingen
B4.1.6 Burgers ondersteunen in het vinden van informatie over klimaatadaptieve maatregelen via een digitale tool
B4.2.1 Opwaarderen van de stationsomgeving te Buizingen
B4.2.2 Uitwerken van het project 'klimaatbestendig Pajottenland'
B4.2.3 Opmaken van een beoordelingskader voor omgevingsaanvragen in de Halse tuinwijken.
B4.2.4 Aandacht voor klimaatadaptatie (verkoeling en wateropslag) in nieuwe infrastructuurprojecten
B4.2.5 Onderzoeken van efficiënte en gepaste instrumenten om in te zetten op vergroening en ontlinting in de stad
B4.2.6 Realiseren van meer groen binnen nieuwe bouwprojecten en -ontwikkelingen door de uitwerking van aangepaste voorwaarden in vergunningen.
B4.3.1 Uitwerken van een gemeentelijke beleidsvisie over sociaal wonen die weergeeft waar sociale woningen wenselijk zijn, voor welke doelgroep, volgens welke woonvormen, woningtypologieën en voor welke sociale mix.
B4.3.2 Onderzoeken of het beschikbaar aanbod aan leegstaande handelspanden kan geactiveerd worden voor wonen en indien van toepassing het uitwerken van instrumenten ter facilitering ervan.
B4.3.3 Sociaal in beheer nemen van leegstaande woningen door deze te renoveren en sociaal te verhuren in samenwerking met het sociaal verhuurkantoor.
B4.3.4 Opvolgen van de verplichting tot het afficheren van de huurprijs bij private huurwoningen, inbreuken worden gesanctioneerd.
B4.3.5 Verhogen van de toegestane werkingssubsidies van SVK Zuidkant
B4.4.1 Uitvoeren van conformiteitsonderzoeken. De ouderdom van het patrimonium wordt in kaart gebracht per deelgebied van de stad en inwoners worden gesensibiliseerd tot het laten uitvoeren van een conformiteitsonderzoek.
B4.4.2 Gefaseerd invoeren van een verplicht conformiteitsattest voor huurwoningen op basis van het bouwjaar van de woning
B4.4.3 Woningen die ongeschikt en/of onbewoonbaar worden verklaard door de burgemeester worden voorzien met een aanplakking van het besluit op de gevel
B4.4.4 Opsporen en registreren van verwaarloosde woningen.
B4.4.5 Door het geven van passend technisch advies op maat, het organiseren van infosessies en sensibiliseringsacties en voorzien van stimulerende (fiscale) maatregelen worden inwoners aangezet tot het renoveren en duurzaam maken van hun woning
B4.4.6 Bij nieuwe verkavelingen wordt bij de invulling van een sport- en speelterreinen rekening gehouden met de spreiding aan leeftijdsklassen en de nabijheid van andere speelterreinen.
B4.4.7 Onderzoeken van de invoering van een “speelweefselbijdrage” bij nieuwbouw
B4.4.8 Inwoners via architecten informeren over toegankelijk en veilig bouwen. Onderzoeken of burgers door middel van een subsidiereglement kunnen gestimuleerd worden hier aandacht aan te besteden
B5.1.1 Opmaak van een gedetailleerde inventaris van voetwegen op grondgebied van Halle
B5.1.2 Verbeteren van de kwaliteit van de voetpaden waarbij verschillende elementen worden geïntegreerd (kasten, palen, signalisatie of straatmeubilair).
B5.1.3 Opmaak van een standaard huisstijl voor het inrichten en beheren van het openbaar domein
B5.1.4 In stand houden, verbeteren en duurzaam inrichten van voetwegen
B5.1.5 Heraanleggen van de parking Avenir
B5.1.6 Heraanleggen van de parking Kruisveld en Stadsmagazijn
B5.2.01 Betrekken van partners bij de uitwerking van het fietsbeleid
B5.2.02 Veiliger fietsen in de stad door het afschermen van fietspaden
B5.2.03 Uitbreiden van elektrische (pool)-fietsen en steps
B5.2.04 Vergroten van de bewaakte fietsenstalling aan het station
B5.2.05 Veiliger fietsen door het voorzien van fietsopstelstroken bij kruispunten en het conflictvrij maken van alle verkeerslichtengeregelde kruispunten
B5.2.06 Opzetten van een PR- campagne 'Halle fietst'
B5.2.07 Aanleg van een fietssnelweg
B5.2.08 Onderzoeken om fietscontainers te huur te stellen
B5.2.09 Inrichten van een driedimensionaal zebrapad
B5.2.10 Veiliger fietsen in de stad door gerichte acties
B5.2.11 Opmaken van een masterplan veilige fietsroutes
B5.2.12 Investeren in overdekte fietsenstallingen (inclusief laadpunten)
B5.2.13 Promoten van het gebruik van mobiele fietsenstallingen bij evenementen
B5.2.14 Fietspromotie via een fietspremie
B5.3.1 Inrichten van een future proof mobipunt aan het station Halle met submobipunten naar stadsrandparkings
B5.3.2 Invullen van het 3e niveau bij de vervoersregioraad door realisatie van vervoer op maat.
B5.3.3 Mogelijkheden onderzoeken om kleinere hybride bussen in te zetten
B5.3.4 Herinrichten en vergroenen van de stationsomgeving
B5.3.5 Bouw en inrichten van mobipunten
B5.4.01 Voorzien van voldoende laadpunten voor elektrische voertuigen verspreid over de stad
B5.4.02 Voorzien van kleiner maar kwalitatiever wagenpark met voorrangsprincipe voor CNG, elektrisch of hybride
B5.4.03 Introduceren van een wagenparkbeheerstool.
B5.4.04 Participatie in een deelwagenproject
B5.4.05 Realiseren van het last mile principe.
B5.4.06 Voeren van een aanbodgestuurd parkeerbeleid
B5.4.07 Voorzien van parkeerplaatsen voor autodelende particulieren
B5.4.08 Kiss and Ride-zones voorzien aan scholen, maar vanuit veiligheidsoverwegingen niet net voor de school
B5.4.09 Landbouwwegen autovrij maken, als ruggengraat voor alternatieve vervoersmodi tot naburige gemeente of vervoersgebieden.
B5.4.10 Opmaken van een masterplan voor parkings en signalisatie hierop afstemmen
B5.4.11 Onderzoeken verrichten naar de aanpassing van de tarieven voor bewonerskaarten (parkeerabonnementen, 2e parkeerkaart)
B5.4.12 Tijdsindicatoren en doelstellingen uitwerken om bepaalde aantrekkingspolen binnen centrum, binnen x minuten bereikbaar te houden van stadsrand
B5.4.13 Aanpakken van sluipverkeer door slimme technologie (ANPR camera)
B5.4.14 Uitbouwen van een dienst smart city/stadsinnovatie
B5.4.15 Inspelen op digitale vernieuwing en innovatieve initiatieven
B6.1.1 Opmaak van een instrument om overlast in te delen volgens type en gradatie zonder het specifiek karakter van de buurt uit het oog te verliezen.
B6.1.2 Uitvoeren van permanente scans inzake overlast op het Halse grondgebied om zodoende de ‘hotspots’ op een meer objectieve wijze vast te leggen.
B6.1.3 Efficiënt inzetten van cameratoezicht als complementair instrument in de aanpak van overlast.
B6.1.4 Gebruik van nudging om het gedrag van burgers op een subtiele wijze te beïnvloeden inzake de aanpak van overlast
B6.1.5 De (her)inrichting en ontwerp van (gedeelten van) het openbaar domein op basis van proactieve samenwerking met diverse diensten om preventief in te spelen op overlast in de stad.
B6.1.6 Realiseren van een eenvormige aanpak van overlastmeldingen en beleidsmatige sturing via vergunningen en toelatingen
B6.1.7 Renovatie en nieuwbouw van politiehuis Zennevallei
B6.1.8 Nemen van extra maatregelen, zowel preventief als repressief, inzake sociale overlast
B6.1.9 ANPR camera voorzien in kader van overlastbestrijding
B6.2.1 Uitvoeren van een studie naar de uitbouw van een speelweefsel dat alle formele en informele (speel)plekken voor kinderen en jongeren via veilige en toegankelijke routes met elkaar verbindt.
B6.2.2 Realiseren van een veilige schoolomgeving door ingrepen op het openbaar domein en campagnes
B6.2.3 Onderzoek verrichten naar mogelijkheden om zwaar vervoer te weren tijdens begin en einde van schooltijden
V1.1.01 Herinrichting van de balies in het stadhuis (fase 1 - Huidige dienstverlening LO/burger)
V1.1.02 Herinrichting van de balies in het stadhuis - fase 2 (welzijn/ externe partners/ speel-o-theek, energiepunt, ...)
V1.1.03 Aanbieden van alle dienstverlening van de themabalies aan één balie op het gelijkvloers
V1.1.04 Voorzien van digitale signalisatie in het stadhuis en het sociaal huis
V1.1.05. Verhogen van klantgerichtheid van contactambtenaren door vorming, met aandacht voor klantdoelgroepen met specifieke noden
V1.1.06 Beter benutten van infrastructuur van het sociaal huis bij pieken en dalen
V1.1.07 Ontwikkelen van een visie over waar producten afgeleverd kunnen worden
V1.1.08 Onderzoek en eventuele implementatie van een begeleide selfservice voor digitale dienstverlening aan het onthaal
V1.1.09 Voortdurend onderzoeken hoe de openingsuren van het stadhuis het best afgestemd zijn op de behoeften van onze (werkende) inwoners
V1.1.10 Uitbouwen van een loketwerking van huis van het kind
V1.1.11 Integreren van service design trajecten voor levensgebeurtenissen met betrokkenheid van externe partners
V1.1.12 Kindvriendelijker maken van onthaaldag voor nieuwe bewoners en sterker op integratie in de gemeenschap richten, en daarvoor frequenter organiseren
V1.1.13 Voorzien van een welkomstpakket voor nieuwe inwoners
V1.1.14 Objectiveren van aanvullende steun en actieve rechtentoekenning door het inzetten van het REMI-instrument
V1.1.15 Voorzien van centrale verdeel- en afzetpunten voor pakketten en boodschappen (Deposit hubs)
V1.1.16 Actualiseren van het taalbeleid van de geïntegreerde organisatie, met aandacht voor kwetsbare groepen en de diversiteit van de Halse bevolking
V1.1.17 Uitbouwen van een buurtgerichte werking via een loketfunctie op het vlak van welzijn en zorg
V1.1.18 Realiseren van toegankelijke openbare toiletten
V1.1.19 Doorvoeren van noodzakelijke aanpassingen in samenwerking met Inter, conform het memorandum
V1.1.20 Systematisch opvolgen van het advies van Inter bij elke projectrealisatie
V1.1.21 De stad informeert, adviseert en begeleidt inwoners met vragen over wonen
V1.1.22 Opzetten van een stadskantoor met nadruk op toegankelijkheid van een eerstelijnsdienstverlenening, expertise en continuiteit voor tweedelijnsdienstverlenening.
V1.1.23 Onderzoeken om hulpverlening van Sociale dienst en woonwinkel in het stadhuis te voorzien voor een grotere toegankelijkheid en interne samenwerking aan te bieden
V1.1.24 Kindvriendelijk maken van de dienstverlening van het stadskantoor
V1.2.01 Promoten van het maken van online afspraken rekening houdend met de doelgroep en/of het product
V1.2.02 Introduceren van WhatsApp, messenger als contactkanalen om een-op-een klantenvragen te beantwoorden
V1.2.03 Inwoners kunnen online en snel afspraken maken voor alle specialistische dienstverlening
V1.2.04 Voorzien van WiFi in publieke gebouwen en publieke kernplaatsen
V1.2.06 Screenen van 1-op-1 schriftelijke communicatie en aanpassen op toegankelijkheid van het taalgebruik
V1.2.07 Uniformiseren en standaardiseren van web en pdf formulieren
V1.2.09 Uitbreiden van online betaalmogelijkheden om dienstverlening sneller af te leveren
V1.2.10 Ontwikkelen van een begeleide selfservice voor digitale dienstverlening om mensen vertrouwen te geven
V1.2.11 Klantvriendelijker en communicatiever maken van de stadswebsite, onder andere door het behalen van het any surfer label
V1.2.12 Ontwikkelen van een digitale kaart voor elke klantenreis waarbij we zelf data kunnen importeren
V1.2.13 Opstarten van e-inclusie beleid
V1.2.14 Implementeren van fix my street voor Halle
V1.2.15 Uitbouwen van een productencatalogus om integrale dienstverlening aan te bieden
V1.2.16 Mogelijkheid onderzoeken om aangiften van geboortes in het Sint-Maria ziekenhuis zelf te kunnen doen
V1.2.17 Uitbreiden en actualiseren van de ICT-infrastructuur in de bibliotheek
V1.2.18 Voorzien van een 24/7 beschikbare boekenautomaat
V1.2.19 Videobellen introduceren als nieuw kanaal voor dienstverlening
V1.2.5 Post van de stad via mijn burgerprofiel en EBOX voorzien
V1.2.8 Het platform 'mijn burgerprofiel' inzetten om onze dienstverlening verder te digitaliseren.
V1.3.01 De klantenreis van nieuwe inwoners in kaart brengen om de dienstverlening en de communicatie meer op maat aan te bieden
V1.3.02 Communiceren op maat van kinderen en jongeren inzake doelgroepgerichte thema's en acties
V1.3.03 Hanteren van een lossere verhalende communicatiestijl via storytelling
V1.3.04 Inzicht verwerven in onze diverse doelgroepen
V1.3.05 Integreren van menselijke en authentieke beeldondersteuning in onze online en offline communicatie, om onze boodschap te versterken en ons bereik te verhogen
V1.3.06 Vergroten van het aantal contactmomenten door in te zetten op een crossmediale aanpak
V1.3.08 Voorzien van duidelijke informatieborden op werven
V1.3.09 De notulen van de gemeenteraad, gemeenteraadscommissies, adviesraden en de inhoud van algemene overlegcommissies raadpleegbaar stellen door ze onmiddellijk na de goedkeuring op de website te plaatsen
V1.3.10 Lanceren van een maandelijks interactief videoformat om het beleid en besluitvorming transparanter en levendiger te maken
V1.3.11 Gerichter communiceren over verkeershinder en wegenwerken via het locatie-gebonden communicatiekanaal Hoplr
V1.3.7 Inwoners ondersteunen bij administratieve taken in de openbare computerruimtes
V1.4.1 In samenwerking met de VHH de Halse horeca en winkels kindvriendelijker maken
V1.4.2 In kaart brengen en wegwerken van drempels voor kinderen en jongeren die in kwetsbare situaties leven - binnen de werkingen van de cluster jeugd en onderwijs
V1.4.3 Realiseren van kindvriendelijke stadsgebouwen
V1.4.4 Voorzien van een rompertje met daarop het logo van Basiel bij de aangifte van een geboorte
V1.4.5 De stad is een betrouwbare partner bij de optimalisatie van het digitaal aanmeldingssysteem (CAR) voor het basis- en secundair onderwijs
V1.5.01 Implementeren van een eerstelijnszone in onze werking
V1.5.02 Uitwerken van een nieuwe visie rond wachtlijstbeheer voor alle clusters binnen de subsector zorg
V1.5.03 Implementeren van een nieuwe inschalingsmethode (BELRAI) en financieringswijze (persoonsvolgende financiering) in de werking van de subsector zorg
V1.5.04 Realiseren van een haalbaarheidsstudie betreffende een eventuele uitbreiding van de thuiszorg met een verpleegkundige dienst
V1.5.05 Uitbouwen van een kwaliteitsvolle en veilige nachtpermanentie voor alle woonzorgvormen
V1.5.06 Uitbouwen van een nieuw kinderopvanginitiatief met aandacht voor specifieke doelgroepen (flexibele uren)
V1.5.07 Opstellen van een masterplan zorginfrastructuur om beter in te spelen op de bestaande en toekomstige noden
V1.5.08 Bouwen van nieuwe assistentiewoningen en een dementietuin voor het woonzorgcentrum
V1.5.09 Nood- en doorgangswoningsite in Lembeek vervangen en uitbreiden door inhuur en door renovatieprojecten
V1.5.10 Parkeren voor artsen en zorgverstrekkers vereenvoudigen door het promoten van stickers op privégaragepoorten die aanduiden dat deze doelgroep er mag parkeren
V1.5.11 Analyseren van de huidige werking van de cluster IMZ via het project innovatieve arbeidsorganisatie. Het woonzorgcentrum Zonnig Huis evolueert naar nieuwe werkvormen met optimale inzet van personeel en gebruik van infrastructuur
V1.5.12 Opzetten van een vaccinatiecentrum ikv de coronapandemie
V1.5.13 Smakelijke, duurzame en gezonde maaltijden aanbieden in het woonzorgcentrum, het buurtrestaurant, de dienstencentra en de thuiszorg, door middel van een sociale economie initiatief
V1.5.14 Optimaliseren van de werking van het onthaal van de subsector zorg
V1.5.15 Reactivatie en animatie: uitwerken van een teamoverschrijdende werking om zo de kwaliteit van de dienst- en de zorgverlening te verhogen
V1.6.1 Uitbreiding en optimalisering van de werking van het Pagadderke
V1.6.2 De stad lobbyt bij de hogere overheid voor de toekenning van extra plaatsen kinderopvang in Halle
V1.6.3 Mogelijkheden onderzoeken en implementeren om extra plaatsen kinderopvang te realiseren op het grondgebied met aandacht voor een goede spreiding
V1.6.4 Optimaliseren van het loket kinderopvang zodat we de nodige gegevens voor Kind en Gezin kunnen aanleveren met het oog op de toekenning van extra inkomensgerelateerde plaatsen
V1.6.5 Mogelijkheden onderzoeken en implementeren rond flexibele kinderopvang (nachtopvang, weekendopvang, vroege en late opvang) in samenwerking met partners
V1.6.6 Opnemen van de regierol voor de invoering van het nieuw decreet buitenschoolse kinderopvang met als uitgangspunt zoveel mogelijk kansen tot deelname aan het vrijetijdsaanbod te creëren voor elk kind
V1.6.7 Ondersteunen van zelfstandige kinderopvanginitiatieven bij de opstart of uitbreiding via een subsidiereglement
V1.6.8 Actualiseren van het bestaande subsidiereglement aan instellingen voor kinderopvang
V1.6.9 Ondersteuning van de stedelijke kinderopvanginitiatieven door de inzet van een pedagogische coach
V1.7.1 Ondersteunen van Speelplein Don Bosco met een samenwerkingsovereenkomst (financiële en logistieke steun)
V1.7.2 Ondersteunen van de organisatie van het festival Festivhalle met een samenwerkingsovereenkomst
V1.7.3 Ondersteunen van de organisatie van het festival Spectakulo met een samenwerkingsovereenkomst
V1.7.4 Ondersteunen van de werking van Jeugdhuis Eenders door infrastructuur ter beschikking te stellen en met een samenwerkingsovereenkomst.
V1.7.5 Ondersteunen van jeugdverenigingen wat betreft brandveiligheid van de jeugdwerklokalen.
V1.7.6 Verbouwen van de zolder van het kasteelgebouw in Lembeek tot verenigingslokalen
V1.7.7 Aanbieden van 1 vorming aan leiding van jeugdverenigingen die inspeelt op de noden
V1.7.8 Ondersteunen van jeugdverenigingen en jeugdmuziekateliers via subsidies (voor kadervorming, voor algemene werking jeugdverenigingen, voor kampen, voor kampenvervoer, voor jeugdmuziekateliers) en logistiek met een uitleendienst.
V2.1.1 Inrichten van een bezoekersruimte voor ouders die hun kinderen enkel onder toezicht mogen zien.
V2.1.2 Digitaliseren van het tweedehandsproject van Buurthuis Ommekaar (tweedehands babyspullen) zodat er makkelijker kan opgezocht worden welk materiaal er voorhanden is.
V2.1.3 Het bestuur erkent de noodzaak en meerwaarde van de nabijheid van het JAC. Het bestuur lobbyt bij de hogere overheid om meer middelen te bekomen voor het JAC.
V2.1.4 Onderzoek naar uitbreiding van het NAFT-traject op basis van de noden van de huidige werking
V2.1.5 Oefenkansen Nederlands organiseren voor kinderen en jongeren.
V2.1.6 Huisvesten en ondersteunen van Oekraïense oorlogsvluchteling
V2.1.7 Oefenkansen Nederlands organiseren voor volwassenen en gezinnen
V2.1.8 Uitwerken van een huiswerkproject met Halse scholen
V2.2.1 Organiseren van 1 vorming per jaar voor clubmedewerkers in samenwerking met de sportraad
V2.2.2 Ontwikkelen van een samenhangend gezondheidsbeleid dat iedereen kansen biedt en stimuleert om gezond te leven in een gezonde omgeving.
V2.2.3 Stimuleren van gezonde voeding, met extra aandacht voor mensen in kwetsbare situaties.
V2.2.4 Verder ondersteunen en inzetten op toeleiding van de doelgroepen naar het buurtrestaurant
V2.2.5 Uitwerken van het charter gezonde gemeente
V2.3.1 Ontwikkelen van een geïntegreerd breed onthaal in samenwerking met de eerstelijnszone Zennevallei.
V2.3.2 Via outreachende methodiek en samenwerking met partners gaan we op zoek naar de meest kwetsbare doelgroep
V2.3.3 We richten een structureel overleg in tussen het CAW, DMW en het sociaal huis, waarbij kennisdeling, trajectbespreking en het opzetten van innovatieve projecten centraal staat
V2.3.4 We komen tot een gezamenlijke visie, geënt op deze van de eerstelijnszone
V2.3.5 We bevragen de doelgroep en de toeleiders om drempels weg te werken en betrekken basiswerkers via werkgroepen en praktijkmomenten
V2.4.1 Voorzien in één duidelijk aanspreekpunt voor medewerkers en partners die bij de mensen thuis komen om problematische situaties eenvoudig te signaleren
V2.4.2 Onderzoek om de buurtgerichte werking decentraal vorm te geven.
V2.4.3 Een brugfiguur in de Halse scholen leidt kwetsbare gezinnen toe tot het hulpverleningsaanbod
V2.4.4 Computerhulp aan huis om de toegang tot digitale diensten van cliënten van de sociale dienst te verzekeren
V2.4.5 Halle onderneemt actie om samenleven in diversiteit te bevorderen en discriminatie en racisme tegen te gaan
V2.4.6 Organiseren van openbare computerruimtes
V2.4.7 Organiseren van een uitleendienst voor digitale toestellen
V2.4.8 Er wordt een aanbod aan digitale opleidingen op maat gecreëerd in de openbare computerruimtes en in mobiele klassen
V2.4.9 Er wordt een overleg opgezet met alle aanbieders van digitaal aanbod om het aanbod in Halle op elkaar af te stemmen
V2.5.1 Investeren in buurtsportwerking door uitbreiding van het aanbod en optimaliseren van de animatorenwerking.
V2.5.2 Ondersteunen van Halse jeugdverenigingen die inzetten op het project inclusieve jeugdvereniging en Akabe Joepie, een jeugdvereniging voor kinderen en jongeren met een beperking
V2.5.3 De stad zet in op buddy-werkingen met kwetsbare doelgroepen.
V2.5.4 Actualiseren van subsidiereglementen waarbij rekening wordt gehouden met de bijdrage die verenigingen leveren om mensen in kwetsbare situaties te bereiken
V2.5.5 Uitbouwen van een ‘Rap op stap’-kantoor om de vakantieparticipatie te bevorderen
V2.5.6 Proactieve toekenning van de kom!pas vrijetijdspas aan mensen met het statuut verhoogde tegemoetkoming
V2.6.01 Kinderen meer betrekken in het traject van budgethulpverlening
V2.6.02 Uitbreiden van het netwerk van privé werkgevers art 60.
V2.6.03 Optimaliseren en verder uitbouwen van de jobwerkbank
V2.6.04 Uitbreiden van de activeringsmogelijkheden cfr. de trappen van activering
V2.6.05 Onderhouden van een samenwerking met partnerorganisaties inzake activering
V2.6.06 Verhogen van het aantal tewerkstellingen art 60
V2.6.07 Inspanningen leveren om de toegang van jongeren, met beperkt netwerk, tot vakantiewerk te verhogen.
V2.6.08 Sociale economie als instrument hanteren om mensen die in het normaal economisch circuit (NEC) (nog) niet aan het werk kunnen, kansen te bieden.
V2.6.09 Optimaliseren van de werking van de doorgangs- en noodwoningen
V2.6.10 Herdenken van de verbeteringspremie die steun kan bieden aan minder kapitaalkrachtigen met als resultaat een opgewaardeerd woningpatrimonium.
V2.6.11 Onderzoeken van instrumenten die invloed kunnen uitoefenen op de betaalbaarheid van de huisvestings- en energiemarkt
V2.6.12 Cliënten begeleiden en activeren via tijdelijke werkervaring (TWE)
V2.6.13 Ondersteunen van inwoners die door de coronacrisis financiële problemen ondervinden
V2.6.14 Via een lokaal waardebonnensysteem kwetsbare groepen helpen om de negatieve financiële impact van corona op te vangen
V2.6.15 Cliënten activeren via tijdelijke werkervaring
V2.6.16 Taalcoaching voor medewerkers op de werlvloer
V2.6.17 De stad activeert cliënten met bijzonder grote afstand tot de arbeidsmarkt via individuele, outreachende begeleiding
V2.6.18 In het kader van het lokaal sociaal beleid het netwerk tussen de Halse sociale partners versterken
V2.6.19 Bijkomende ondersteuning van kwetsbare inwoners ikv de gestegen noden door de energiecrisis
V2.7.1 Vanuit de lokale regisseursrol een brug slaan tussen het sociale en het reguliere arbeids- en economische circuit en een grotere samenwerking tussen deze sectoren bevorderen
V2.7.10 De regisseur sociale economie en werk stimuleert aankopen met sociale impact.
V2.7.11 Opvolgen van de samenwerkingsovereenkomst en bijhorend actieplan tussen VDAB en Zuidwest Rand
V2.7.12 Deelname door de regisseur sociale economie en werk aan de provinciale werkgroep lokale besturen en sociale partners
V2.7.2 Als regisseur netwerken tussen de lokale partners in de sociale (en reguliere) economie versterken, met het oog op stimuleren, afstemmen, faciliteren, kennisoverdracht en sensibiliseren, met aandacht voor de lokale eigenheid en noden
V2.7.3 Bijdragen aan het ruimen van lokale drempels naar werk
V2.7.4 Actief optreden als regisseur en ambassadeur inzake sociale economie en tewerkstelling in de regio Zuidwest Rand, zowel naar de betrokken partners als naar burgers toe
V2.7.5 De regisseur sociale economie en werk neemt de lokale regierol op omtrent sociale econcomie en werk bij de drie lokale besturen
V2.7.6 De regisseur sociale economie en werk organiseert/ neemt deel aan netwerkmomenten in het kader van sociale economie en werk.
V2.7.7 Deelname door de regisseur sociale economie en werk aan de themawerkgroep 'Werk & Economie'
V2.7.8 Expertise opbouwen m.b.t. personen met een afstand tot de arbeidsmarkt
V2.7.9 Promoten en mee ondersteunen van de sociale en circulaire economie
V3.1.01 Opzetten en ondersteunen van G-sport initiatieven via het G-sportplatform
V3.1.02 Nieuwe impulsen geven voor schoolsport
V3.1.04 Uitvoeren van buurtscans
V3.1.05 Realiseren van een pilootproject in kader van burgerbegroting, waarbij inwoners een projectplan voor de eigen wijk met bijbehorend budget kunnen voorstellen.
V3.1.06 Ontwikkelen van een digitaal buurtnetwerk om buren met elkaar te verbinden en buurtparticipatie te faciliteren (Hoplr)
V3.1.08 Opstarten van een verhalenreeks over het verenigingsleven in Halle.
V3.1.09 Herziening van de toelage aan verenigingen voor gepensioneerden
V3.1.10 Herzien van de toelage voor de organisatie van buurtfeesten
V3.1.3 Bevorderen van samenwerkingen tussen clubs en de sociale partners met als doel het bevorderen van inclusie.
V3.1.7 Opstarten van een verhalenreeks over de beleving in onze wijken.
V3.2.1 In samenwerking met huisvestingspartners initiatieven onderzoeken om te voorzien in bijkomende sociale huurwoningen.
V3.2.2 Oprichten van een netwerk van Halse assistentiewoningen, zodat aanbieders in de regio ervaringen kunnen uitwisselen en samen bouwen aan een complementair en kwalitatief aanbod.
V3.2.3 Mogelijkheden onderzoeken en eventueel promoten van alternatieve en gemengde woonvormen zoals o.a. co-housing met gemeenschappelijke ruimtes en senioren op kot.
V3.3.1 Renoveren van de huidige assistentiewoningen Centrum Van Koekenbeek.
V3.3.2 Aanvragen van een erkenning voor de uitbouw van een derde dienstencentrum in Ten Hove.
V3.3.3 Renoveren van Lokaal Dienstencentrum De Lemoon
V3.3.4 Creëren van een aangename ontmoetings –en belevingsplaats voor de bewoners van De Paviljoentjes, Ten Hove en de gebruikers van de volkstuintjes.
V3.3.5 Uitwerken van een zorgzame buurt in Buizingen.
V3.3.6 Uitwerken en realiseren van een gedragen, brede visie op buurtgericht werken en buurtgerichte zorg
V3.3.7 Aanspreekpunt creëren voor mantelzorgers, zodat de Hallenaren die zorgen voor familie en vrienden voldoende ondersteuning krijgen.
V3.3.8 Huidige buurtwerk verder ondersteunen en onderzoek naar de uitbreiding van het buurtwerk in Buizingen
V4.1.1 Zichtbaar maken van de doelstellingenrealisatie naar burgers toe
V4.1.2 De cluster communicatie coördineert alle participatieprojecten binnen de organisatie en coacht de betrokken clusters bij de uitwerking ervan
V4.1.3 Uitbouwen van een onlinecommunicatie- en participatieplatform om met onze inwoners het beleid de komende jaren verder uit te tekenen
V4.1.4 Realiseren van een bevraging van de doelgroep en aanbod van de academies hierop afstemmen.
V4.1.5 Inzetten van de kwetsbare doelgroep als ambassadeurs en medeontwerpers voor dienstverleningsprocessen
V4.1.6 Voorzien van een interpellatierecht in de gemeenteraad om de betrokkenheid van inwoners te verhogen
V4.1.7 Burger dichter betrekken bij het beleid door het live streamen van de gemeenteraad.
V4.2.01 Participatief onderzoek voeren om het programmatieaanbod voor ouders en kinderen te verbeteren.
V4.2.02 Verhogen van de participatiegraad van kinderen in alle domeinen van de cluster cultuur, toerisme en evenementen.
V4.2.03 Kinderen de mogelijkheid geven om effectief activiteiten te programmeren en hen daarbij actief ondersteunen
V4.2.04 Actiever en systematischer communiceren van het aanbod binnen CTE naar de scholen, en scholen ondersteunen om op dat aanbod in te tekenen
V4.2.05 Meten van de impact en het bereik van de scholenprogrammatie om deze gericht uit te breiden
V4.2.06 Bevragen en betrekken van kinderen uit de buurt bij het (her)inrichten van speeltuinen.
V4.2.07 Garanderen van inspraak van kinderen en jongeren bij (grote) projecten inzake de heraanleg van het openbaar domein en inrichten van gebouwen die een impact hebben op de doelgroep
V4.2.08 Inzetten van jonge vloggers/influencers om kinderen en jongeren te bereiken
V4.2.09 Organiseren van de “Blokspot” voor de drie zittijden (december/januari – mei/juni – augustus) en onderzoeken of satellietposten mogelijk en wenselijk zijn.
V4.2.10 Verruimen van het aanbod met de uitleen van spellen en educatief speelgoed in de bibliotheek
V4.2.11 Jongeren senisbiliseren met betrekking tot klimaat en duurzaamheid
V4.3.1 Actualiseren van het subsidiereglement voor Halse verenigingen die lid zijn van de milieuraad
V4.3.2 Ecosportief team adviseert het beleid bij aanpassingen aan het sportcomplex
V4.3.3 Stroomlijnen van de bestuur- en beheerraden binnen cluster cultuur, toerisme en evenementen
V4.3.4 De seniorenraad adviseert het beleid bij het bereiken van senioren ikv het vrijetijdsaanbod.
V4.3.5 Optimaliseren van de rol en werking van de adviesraden zodat ze optimaal ingezet kunnen worden en betrokken in de beleidsvorming
V4.4.1 Voorzien van een wekelijkse sociale media-analyse voor bestuursleden, beleidsmedewerkers en leidinggevenden.
V4.4.2 Opzetten van een inwonerspanel waaraan vragen worden gesteld over onderwerpen die spelen binnen onze stad.
V4.4.3 Inwoners actiever inzetten om maatschappelijk relevante boodschappen te vertellen
V4.4.4 Actualiseren van het sociaal media beleid door het gebruik van passende kanalen en de uitbouw van een gepaste contentstrategie.
W1.1.1 Ontwikkelen van een communicatieplan in kader van de beleidsdoelstellingen
W1.1.2 Betrekken van de beleidsdoelstellingen in het competentiemanagement
W1.1.3 Duidelijk maken op welke manier de individuele medewerker bijdraagt aan de doelstellingen via medewerkersfiches
W1.1.4 Opmaken van een visualisatie en slagzin als ondersteuning om de beleidsdoelstellingen te communiceren
W1.1.5 Beleidsdoelstellingen verbinden in verslaggeving, besluitvorming en dossieropbouw.
W1.1.6 Medewerkers actief aan het woord laten bij het communiceren van diensten, producten, projecten.
W1.2.1 Ambassadeurs binnen de organisatie aanstellen die affiniteit en/of expertise hebben binnen de transversale engagementen.
W1.2.2 De ambassadeurs ontwikkelen een visie en methodiek om de transversale engagementen ingang te laten vinden binnen de gehele organisatie.
W1.2.3 Opvolging van de transversale engagementen via een uitgewerkte methodiek van de actierealisatie.
W1.2.4 De inbedding van de transversale engagementen in de dagelijkse werking verzekeren via interne kennisopbouw.
W1.3.01 De visie en missie van de organisatie uitdragen.
W1.3.02 Jaarlijkse externe rapportering over de doelstellingenrealisatie op een toegankelijke manier.
W1.3.03 Jaarlijkse interne rapportering over de doelstellingenrealisatie op een toegankelijke manier.
W1.3.04 Via maandelijkse beleidscolleges bewaken het managementteam en het college de voortgang van de doelstellingen en actieplannen.
W1.3.05 Koppelen van een verantwoordelijke aan elk actieplan
W1.3.06 Bepalen van boordtabellen op clusterniveau
W1.3.08 Organiseren van een jaarlijkse inspiratiedag om betrokkenheid, gedragenheid en verdere ontwikkeling van de meerjarenplanning kracht bij te zetten.
W1.3.10 Opmaken van kwartaalrapportage over de dienstverlening aan het college
W1.3.11 Mystery visits of calls gebruiken om dienstverlening in kaart te brengen en te optimaliseren
W1.3.12 Inspelen op digitale vernieuwing en innovatieve initiatieven
W1.3.7 Verder bouwen aan en bijsturen van datasets voor organisatiebrede monitoring
W1.3.9 Organiseren van een jaarlijkse inspiratiedag - vormingsbeleid
W2.1.01 Projectwerking faciliteren via de aanduiding van projectleiding binnen zowel de ambtelijke als de politieke organisatie.
W2.1.02 Evolueren van lijndirecteurs naar projectdirecteurs waarbij alle projecten toegewezen zijn.
W2.1.03 Het competentiemanagement afstemmen op de projectorganisatie.
W2.1.04 In kaart brengen van processen waarbij voorcontrole verschoven kan worden naar beheersingsmaatregelen later in het proces.
W2.1.05 Implementeren van processen waarbij voorcontrole verschoven kan worden naar beheersingsmaatregelen later in het proces.
W2.1.06 Een gezamenlijk bureau voor het managementteam inrichten om de afstemming tussen de directeurs te versterken.
W2.1.07 Aanduiden van een programmaleider die de beleidsmatige coördinatie tussen de projecten opvolgt.
W2.1.08 Ontwikkelen van een toolbox in het kader van projectmanagement
W2.1.09 Opzetten van een ondersteuningsmodel voor medewerkers bij het opzetten, uitvoeren en afsluiten van projecten
W2.1.10 Programmamanagement introduceren op basis van een monitoringstool
W2.1.11 Organiseren van organisatiebrede opleidingen rond projectmanagement
W2.2.01 Uitvoeren van een Quick-scan over de huidige processen
W2.2.02 Meest kritische processen onderwerpen aan een doorgedreven analyse
W2.2.03 Vanuit de analysefase overgaan tot ondersteuning bij onze diensten teneinde over te gaan tot procesoptimalisatie al dan niet via projectmanagement.
W2.2.04 Duidelijk benoemen wat er met de gerealiseerde tijd ingevolge de optimalisatie zal gebeuren.
W2.2.05 Optimalisatie van de postverwerking door de installatie van een digitaal postverwerkingssysteem.
W2.2.06 Jaarlijkse optimalisatie van 3 complexe processen om de efficiëntie van de dienstverlening te verhogen (vb: postverwerkingssysteem, archiefbeheersysteem, inname openbaar domein, aankoopbeleid.)
W2.2.07 Door digitalisering de werking van de buitenschoolse kinderopvang efficiënter maken.
W2.2.08 Online betalingssystemen onderzoeken en implementeren
W2.2.09 Optimalisatie van de financiële processen met een focus op klantgerichtheid.
W2.2.10 Optimalisatie van de processen om betalingsachterstanden en verwijlintresten te vermijden.
W2.2.11 Optimaliseren van de interne structuur van de sector financiën
W2.2.12 Optimaliseren van processen binnen de cluster burgerzaken en sociale dienst
W2.2.13 Digitaliseren van de verordenende Ruimtelijke plannen en extern ter beschikking stellen via het Uitwisselplatform DSI van de Vlaamse Overheid
W2.2.14 Sleutelprocessen van de organisatie in kaart brengen
W2.3.1 In kaart brengen van de processen en middelen die kunnen bijdragen tot eigenaarschap.
W2.3.2 Eigenaarschap verhogen door herziening van de in kaart gebrachte middelen en processen.
W2.3.3. Eigenaarschap leggen bij de projectbeheerder door zijn beslissingsbevoegdheid te verhogen over financiële, facilitaire en organisatorische middelen
W2.3.4 Opmaken van de regels van interne controle van de financiële processen met aandacht voor een goede mix tussen werkbaarheid en organisatiebeheersing.
W2.3.5 Implementeren van een nieuw financieel pakket waarbij vertrokken wordt vanuit een decentrale opstelling met meer beheerruimte voor de clusterverantwoordelijke.
W2.3.6 Periodiek uitvoeren van een eigenaarschapscan op basis van een nulmeting.
W2.4.01 Algemeen - De ondersteunende sectoren nemen een proactieve rol op ten aanzien van de clusterverantwoordelijken door periodiek overleg om de behoeften en verwachtingen in kaart te brengen
W2.4.02 Algemeen- De ondersteunende sectoren ontwikkelen een interne werkingscatalogus en maken deze toegankelijk voor de medewerkers
W2.4.03 Financiën - Opzetten van digitalisering knipperlichtfuncties ter ondersteuning van de clusters.
W2.4.04 Financiën- Creëren van een set-up van flexibele budgettering om in te spelen op opportuniteiten of onverwachtse veranderingen.
W2.4.05 Financiën - Monitoring en transparante communicatie van de inkomsten naar de betrokken stakeholders.
W2.4.06 Financiën - Systematische financiële rapportage aan de clusterverantwoordelijken.
W2.4.07 Ondersteuning - Opstellen en uitwerken van een plan van aanpak op basis van de risicoanalyse informatieveiligheid.
W2.4.08 Ondersteuning - De kwaliteit van de besluitvormingsdossiers verhogen.
W2.4.09 Ondersteuning - Optimaliseren van de digitale mappenstructuur die rekening houdt met interne en externe coproductie in het kader van informatiebeheer.
W2.4.10 Ondersteuning - Digitaliseren van vastgoeddossiers voor een betere ontsluiting en raadpleging voor de interne klanten.
W2.4.11 Ondersteuning - Uitbreiden van een notuleringssysteem met een stemsysteem en ontsluiten van de informatie conform de principes van open data.
W2.4.12 Facility - Onderzoek en eventuele implementatie van IT beheerssoftware
W2.4.13 Facility - Bedrijfscontinuïteit garanderen door de opbouw van een ICT-infrastructuur
W2.4.14 Facility- Opstellen van een veiligheidsregister per gebouw.
W2.4.15 Facility - Communicatie van het overzicht en de informatie over interventiecontracten/ permanentie 24/7
W2.4.16 Ondersteuning - Bewaren en beheren van het digitaal en papieren archief
W2.5.1 Ontwikkelen en implementeren van een communicatie- en conversatiestijl voor de hele organisatie.
W2.5.2 Evolueren naar netwerkmodel voor communicatie door een aangepaste positionering van de cluster communicatie.
W2.5.3 Uitbreiden, optimaliseren en periodiek evalueren van het crisiscommunicatieteam.
W2.5.4 Uitwerken van een draaiboek voor crisiscommunicatie. Bij incidenten worden de online kanalen ingezet voor accurate crisiscommunicatie, die onder leiding van het CBS/VB wordt gevoerd
W2.5.5 Content dienstoverschrijdend beheren door het clusteren van accounts voor socialemediakanalen en stedelijke subwebsites
W2.5.6 Consequent toepassen van de huisstijlen van de stad en van de academies
W2.5.7 Overschakelen van gedrukte advertenties naar doelgroepgerichte digitale advertentiesets.
W2.6.1 Investeren in een efficiënte overlegstructuur tussen college en ambtelijke organisatie
W2.6.2 Voorzien van een aangepaste commissiewerking, waarbij elk gemeenteraadslid dossiers kan agenderen
W2.6.3 Systematische financiële en beleidsmatige rapportage aan de gemeenteraadsleden.
W2.6.4 Maandelijks rapporteren aan het schepencollege inzake het meldingenbeheer
W2.7.1 Het bestuur gaat de bestaande belastings-, retributie- en subsidiereglementen kritisch na en past ze aan waar nodig
W2.7.2 Ontwikkelen van een digitale stedelijke codex, waarin alle belastings-, subsidie- en andere reglementen worden opgenomen
W2.7.3 Periodiek evalueren van bestaande financiële praktijken.
W2.7.4 Behouden van de jaarlijkse dotatie aan alle kerkbesturen
W2.8.1 Binnen het aankoopbeleid wordt maximaal gebruik gemaakt van raamcontracten
W2.8.2 Benchmarkonderzoek uitvoeren op clusterniveau of teamniveau met organisaties in vergelijkbare steden.
W2.8.3 Synergiën opzoeken, al dan niet met naburige gemeenten, om expertise te bundelen
W2.9.1 Uitwerken van een gedragen organisatiebeheersingssysteem op basis van een intern, organisatiebreed participatief traject.
W2.9.2 Jaarlijkse selectie van 2 thema’s binnen organisatiebeheersing en deze verder vorm geven via concrete acties.
W2.9.3 Jaarlijks uitwerken van minimaal 2 acties per thema van de leidraad organisatiebeheersing
W2.9.4 Organisatie van een tussentijdse bevraging over het organisatiebeheersingssysteem in 2022 om bijsturing mogelijk te maken
W2.9.5 Systematische opvolgen van klachten met het oog op het optimaliseren van dienst- en hulpverlening naar burgers toe
W2.9.6 Bestaande initiatieven inzake kwaliteitsbeleid evalueren in het licht van interne en externe ontwikkelingen en verbeteracties formuleren
W2.9.7 Opmaken van een organisatiebreed kwaliteitskader.
W2.9.8 Evaluatie- en monitoringinitiatieven inzake kwaliteit opzetten en versterken door regelmatige rapportage.
W2.9.9 Uitwerken nieuwe en herwerken bestaande procedures ikv kwalitatieve werking
W3.1.1 Bouwen van een nieuwe stedelijke werkplaats
W3.1.2 Ontwikkelen van een beleid rond het plaats- en tijdsonafhankelijk werken (PTOW)
W3.1.3 Randvoorwaarden vervullen die noodzakelijk zijn om het plaats- en tijdsonafhankelijk werken (PTOW) in te voeren
W3.1.4 Inrichten van multifunctionele ruimtes om onze eigen gebruikte ruimte te beperken. Vrije ruimte vermarkten of verhuren aan derden.
W3.1.5 Noodzakelijke werken doorvoeren in het braliongebouw
W3.1.6 Esthetisch opwaarderen van het patrimonium ikv profilering/statuut van de stadsgebouwen.
W3.1.7 Sociaal Huis en Administratief Centrum OCMW verhuren aan relevante partners voor bestuur
W3.2.1 Onderzoek verrichten naar de mogelijkheid om ons personeel kansen te bieden om meer ingezet te worden op basis van interesse en talenten ipv enkel op basis van competenties
W3.2.2 Opzetten van proefprojecten mbt functierotatie
W3.2.3 Ontwikkelen van proefprojecten rond leeftijdsbewust personeelsbeleid
W3.2.4 Leidinggevende ondersteunen en ontwikkelingskansen bieden opdat ze hun rol maximaal kunnen opnemen en we komen tot sterk leiderschap
W3.2.5 Bijscholen van medewerkers in functie van nieuwe tendensen, vertrekkende vanuit de organisatiedoelstellingen en competentiemanagement
W3.2.6 Aanwezige kennis delen, verduurzamen (nascholing) en opbouwen
W3.3.1 Uitwerken van een sociale dienst voor het personeel
W3.3.2 Evolueren van verzuimbeleid naar een aanwezigheidsbeleid waar ruimte is voor beloning en met extra aandacht voor kort verzuim, re-integratie van langdurige afwezigen. Metingen en signalen als middel om pro-actief te werken.
W3.3.3 Verhogen van het welbevinden van onze medewerkers door in te zetten op het fysisch en psychisch welzijn
W3.3.4 Conformeren van de wettelijke verplichtingen inzake welzijn op het werk.
W3.3.5 Aanstellen van vertrouwenspersonen en een structuur opzetten voor opvolging intervisie
W3.3.6 Systematisch acties opzetten in kader van interne preventie
W3.4.1 Evalueren van wervings- en selectieprocedures, en nagaan of er nieuwe selectietechnieken of alternatieve wervingskanalen geïntroduceerd kunnen worden.
W3.4.2 Optimaliseren van het onthaalbeleid opdat elke medewerker op maat van zijn functie een gepast starttraject kan doorlopen.
W3.4.3 Ontwikkelen en uitbouwen van een actueel stagebeleid
W3.4.4 Stimuleren van duurzaam woon-werk verkeer voor een vlotte bereikbaarheid als werkgever.
W3.4.5 Onderzoeken van de mogelijkheden om ons competitief op de arbeidsmarkt te positioneren
W3.4.6 Het personeel is een weerspiegeling van de Halse beroepsactieve bevolking met oog voor specifieke doelgroepen
W3.4.7 Onderzoeken van mogelijkheden tot de uitbouw van recreatieve ruimtes in de werkomgeving
W3.4.8 Stad Halle als sterk merk via employee branding
W3.5.1 Organisatiebrede overlegstructuren opvolgen en bijsturen
W3.5.2 Lanceren van een communicatiekanaal waarmee medewerkers binnen een organisatie snel nieuws en kennis kunnen lezen, delen en bespreken.
W3.5.3 Opzetten van een medewerkerspanel waaraan we organisatiebrede vraagstukken voorleggen.
W3.5.4 Opstellen van een e-mailbeleid voor de organisatie
W3.5.5 Lanceren van een medewerkersmagazine om het gemeenschapsgevoel en de betrokkenheid van personeelsleden te versterken.
W4.1.01 Uitvoeren van een duurzaamheidstoets bij investeringen in technische installaties en in het onderhoud van de infrastructuur
W4.1.02 Inventariseren van onze gebouwen en onderwerpen van deze gebouwen aan een evaluatie en conditiemeting
W4.1.03 Inventariseren van de interventies binnen ons patrimonium
W4.1.04 Evolueren van een reactief naar een proactief facilitymanagement van onze gebouwen.
W4.1.05 Inventariseren en analyse van de vastgoedportefeuille
W4.1.06 Toepassen van het duurzaamheidsprincipe bij investeringen in ons patrimonium ten gunste van de dienstverlening
W4.1.07 Uitbouwen van een gedegen energieboekhouding en deze transparant maken met een dashboard.
W4.1.08 Afsluiten van energieprestatiecontracten bij nieuwbouw of stookplaatsrenovatie
W4.1.09 Genereren van groene energie op het eigen stadspatrimonium
W4.1.10 Uitvoeren van energie audits in gebouwen en op basis van de resultaten gepaste acties uitwerken
W4.1.11 Letterlijk 'groener' maken van het eigen patrimonium
W4.1.12 Gebouwen energiezuinig maken (folies, kringen, ketels,…)
W4.2.1 Uitvoeren van een duurzaamheidscan voor het bestaand wagenpark
W4.2.2 Behouden van de erkenning als Fairtrade-gemeente
W4.2.3 Verrichten van een onderzoek naar mogelijkheden tot aankoop met hierin duurzaamheidsprincipes en/of sociale clausulering verwerkt.
W4.2.4 Uitbreiden van een lerend netwerk van lokale besturen en andere actoren rond sociale clausulering in overheidsopdrachten, lokale diensteneconomie, en maatschappelijk verantwoord aanbesteden.
W4.2.5 Organiseren van overleg en infosessies rond de mogelijkheden van aanbesteden met sociale impact
W4.2.6 Fungeren als aanspreekpunt voor de lokale besturen van de regio Zuidwest Rand wat betreft aanbesteden en aankopen met sociale impact
W4.3.1 Organiseren van minimaal 2 acties per jaar inzake duurzaamheid vanuit de werkgroep ecoligent
W4.3.2 Organiseren van vormingsinitiatieven voor het personeel inzake duurzaamheid
W4.4.1 Matchen van de strategische doelen van de organisatie en de duurzame ontwikkelingsdoelstellingen om bijsturing in kader van duurzaamheid en ontwikkeling mogelijk te maken.
W4.4.2 Ontwikkelen van een organisatiebreed draagvlak met betrekking tot de SDG’s
W4.4.3 Uitwerken van een strategische planning om de stad CO2-neutraal te maken (planning 2030)
W4.4.4 Informeren en sensibiliseren van burgers via periodieke acties omtrent de SDG's
W4.4.5 Voorzien van een toelage voor ontwikkelingsprojecten in het zuiden
W4.4.6 Onderschrijven van het lokaal energie - en klimaatpact
W4.4.7 Themabrede initatieven nemen in kader van het lokaal energie-en klimaatpact
Vorige
/ 734
Volgende
Op onze website worden cookies bijgehouden. Voor meer informatie kijk in ons
Privacy Statement
.
Accepteren
Alleen strikt noodzakelijk