Omschrijving (toelichting)
Verantwoordelijke sector: Strategie & Coördinatie
De sector Dienstverlening, Samenleving en Stadsontwikkeling zijn onze contactsectoren en staan in rechtstreekse interactie met onze burgers, klanten en partners. Vanuit de visie dat we dienstverlening en de klant centraal stellen in onze organisatie, kunnen de overige sectoren bijdragen aan de realisatie van deze visie door de contactsectoren zoveel mogelijk te ontzorgen.
Het ontzorgen van de 3 contactsectoren is de doelstelling van de ondersteunende sectoren. Concreet wil dit zeggen dat zij evolueren naar een proactieve dienstverlening ten aanzien van de contactsectoren. Ingevolge deze benadering zal het voor de contactsectoren makkelijker zijn hun opdracht ten aanzien van onze burgers, klanten en partners te realiseren. Deze visie zal vanuit het bestuur en management gedragen worden en vooropgesteld worden bij beleidsvoering.
Kwaliteit (toelichting)
Jaarrekening 2022:
De sectoren Dienstverlening, Samenleving en Stadsontwikkeling zijn onze contactsectoren en staan in rechtstreekse interactie met onze burgers, klanten en partners. Vanuit de visie dat we dienstverlening en de klant centraal stellen in onze organisatie, kunnen de overige sectoren bijdragen aan de realisatie van deze visie en dit door de contactsectoren zoveel mogelijk te ontzorgen.
Ontzorgen betekent letterlijk iemands zorgen wegnemen. In de organisatie staat ontzorgen in het teken van het ondersteunen van de contactsectoren zodat ze hun opdracht ten aanzien van onze burgers, klanten en partners kunnen realiseren. Na de nulmeting werden er een aantal acties geformuleerd.
In dit kader werd er in 2023 werk gemaakt van een nieuwe set-up van flexibele budgettering om in te spelen op opportuniteiten of onverwachtse veranderingen. Ook de nieuwe mappenstructuur en structuur in Teams, die rekening houdt met interne en externe coproductie, werden gerealiseerd.
Daarnaast werden de eerste stappen gezet naar de verdere uitbouw van een transparante financiële rapportages via Power BI.
Om een overzicht te kunnen maken van de interventiecontracten was eerst een overzicht nodig van alle assets, alle bedrijfsmiddelen, waaronder technische installaties, brandpreventieapparatuur en noodverlichting. In samenwerking met de interne procesanalist werd het assetmanagement via TOPdesk uitgewerkt in 2022.
In 2023 wordt er een nieuwe bevraging voorzien om bijsturing mogelijk te maken.